طرز تهیه دمنوش زعفران و گلاب و خواص آن

زعفران و گل محمدی دو گل خوشبو و زیبا هستند که همه‌ی ما با آن‌ها آشنا هستیم. این گل‌ها علاوه بر زیبایی و عطر خوبشان، خواص بیشماری نیز دارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با ترکیب گلاب و زعفران شما می‌توانید یک اکسیر سلامتی درست کنید. روش تهیۀ این دمنوش خوشمزه ساده است. کافی است مقداری زعفران و گلاب را در آب جوش ریخته و اجازه دهید که دم بکشد. به جای گلاب می‌توانید از چند برگ گل محمدی استفاده کنید. همچنین می‌توانید گلاب را بعد از دم کشیدن زعفران نیز به آن اضافه کنید. برای خوشمزه تر شدن این دمنوش بسته به ذائقه خود، می‌توانید به آن هل و دارچین اضافه کنید.

طرز تهیۀ دمنوش زعفران و گلاب با عسل

برای تهیۀ این دمنوش، طبق دستورات گفته شده عمل کنید؛ با این تفاوت که با زعفران و گلاب، عسل را نیز در آب جوش ریخته و بگذارید دم بکشد. البته می‌توانید عسل را بعد از دم کشیدن زعفران نیز به آن اضافه کنید و از دمنوش خود لذت ببرید. این دیگر بستگی به سلیقه شما دارد.

خواص زعفران و گلاب

حال که طرز تهیۀ این اکسیر را یاد گرفتید، وقت آن است که راز سلامتی این دمنوش را برایتان فاش کنیم.

زعفران و گلاب، هرکدام به تنهایی دارای خواص فراوانی هستند. اگر بخواهیم همه ی این خواص شگفت انگیز را نام برده و برای تک تک آن ها توضیحاتی بنویسیم، دیگر به جای یک مقاله جمع و جور و خوشمزه باید کتابی به دستتان بدهیم! پس با یکدیگر گذر کوتاهی بر روی خواص زعفران و گلاب می‌زنیم تا بیشتر با این دو مکمل غذایی آشنا شویم.

خواص زعفران برای بدن

آشنایی ایرانیان با زعفران به هزاران سال پیش باز میگردد، و از آن پس تاکنون این گیاه ذره ای از ما دور نشده. از خواص زعفران، می‌توان به خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی‌ آن اشاره کرد که برای بیماری های قلبی و ریوی خاصیت‌های مهمی به شمار می‌روند. زعفران همچنین گیاهی نشاط آور، ضد افسردگی و کاهش دهنده درد نیز هست.

به علت ضد عفونت بودن زعفران، برای درمان بیماری های عفونی گیاه مفیدی به شمار می‌رود. زعفران همچنین خواص زیادی برای پوست و مو دارد و برای هضم غذا و تقویت سیستم گوارش نیز مفید است.

خواص گلاب برای بدن

گلاب نیز مانند زعفران دارای خواص فراوان و شگفت انگیزی است. از خواص گلاب، می توان به خواص آن برای دهان و دندان ،در درمان آفت دهن و دردهای دندانی اشاره کرد. به دلیل وجود ویتامین C در گلاب، این عرق برای پوست و مو بسیار مفید است. یکی دیگر از خواص گلاب، تاثیر آن در رفع یبوست و تقویت سیستم گوارشی بدن است.

عطر منحصر به فرد گلاب؛ سبب آرامش می‌شود، و در درمان بی‌خوابی و درمان سردرد و میگرن کارایی دارد. آرامش حاصل شده از عطر و بوی گلاب موجب کاهش استرس می‌شود. گلاب همچنین در تقویت مغز و جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر نیز مؤثر است.

گلاب یک جور آنتی بیوتیک محسوب می‌شود و خاصیت ضد التهابی دارد؛ پس برای درمان سرماخوردگی و گلو درد، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

حتما با خواص گفته شده راجب گلاب و زعفران به وجد آمدید؛ اما همانطور که گفتیم، خواص گفته شده ، تنها برش کوچکی از خواص بیشمار آن‌ها است. حال تصور کنید این دو ماده پر خاصیت را با یکدیگر  مخلوط کنیم. فکر می‌کنم حالا دیگر متوجه شده باشید که مقصود ما از “اکسیر سلامتی” چه بود.

همانطور که متوجه شدید زعفران و گلاب هر دو نشاط آور هستند. پس طبیعی است که این دمنوش نیز دمنوشی نشاط آور، ضد اضطراب، استرس و ضد افسردگی باشد.

دمنوش زعفران و گلاب اشتها آور و بهبود دهندۀ فرآیند هضم غذا است؛ و یک درمان مناسب برای یبوست به شمار می‌رود. این دمنوش، همچنین برای رفع درد و نفخ معده، و زخم معده مفید است.

دمنوش زعفران و گلاب، خون ساز است و سیستم گردش خون را بهبود می‌بخشد؛ پس برای سلامت قلب نیز مفید است. یکی دیگر از خواص آن، بهبود بیماری های دهانی مانند آفت و تلخی دهان است.

اگر شما سرد مزاج هستید، این دمنوش گزینه مناسبی برای شماست. چرا که طبع این دمنوش گرم است و در بهبود سرماخوردگی و گلودرد نقش مهمی دارد. این دمنوش باعث تقویت حافظه می‌شود؛ و مصرف مداوم آن، از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. ادرار آور بودن این دمنوش، علاوه بره پاکسازی کلیه و مثانه در کمک به دفع سنگ کلیه نیز نقش دارد.

با خواص و همچنین طرز تهیۀ این دمنوش مقوی آشنا شدید. حال زمان آن رسیده که آستین های خود را بالا زده و مشغول درست کردن دمنوش خود شوید. اگر بعد از خوردن این اکسیر  احساس قدرت و سلامتی کردید احساسات خود را با ما در میان بگذارید!

کد خبر: 1139387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =