کنکور و آزمون| مهلت ثبت‌نام مجدد آزمون دکتری وزارت بهداشت اعلام شد/ جزئیات اولین آزمون ارزشیابی دانشجویان انتقالی

 مهلت ثبت‌نام مجدد، ویرایش و تکمیل اطلاعات آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی از ۲۵ اردیبهشت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهلت ثبت‌نام مجدد، ویرایش و تکمیل اطلاعات آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی از ساعت ۱۲ یکشنبه تا ساعت ۲۵ اردیبهشت آغاز می‌شود. داوطلبان تا سه شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه مهلت دارند برای ثبت‌نام به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور مراجعه کنند.

طبق تقویم اعلامی وزارت بهداشت، آزمون کتبی پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تخصصی(PH.D )و دکتری تخصصی پژوهشی یا  فناوری محور رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی روزهای دوم، سوم و چهارم تیر ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد بود.

همچنین امکان شرکت پذیرفته شدگان یا انصرافی های آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال ۱۴۰۰، در آزمون سال ۱۴۰۱ فراهم شده است.

فرصت رفع نقص مدارک برای داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد

مهلت رفع نقص مدارک چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در روزهای ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام شده است. آن دسته از داوطلبانی که مطابق دفترچه راهنمای آزمون مدارک خود را به طور کامل ارسال نکرده‌اند لازم است از امروز شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی نسبت به رفع نقص مدارک خود اقدام کنند.

کارت ورود به جلسه چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی سه شنبه ۲۰ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر می شود.

چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و بیش از ۱۲ هزار نفر در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ثبت نام کرده‌اند.

پیش از این سه بازه زمانی اول تا هشتم اسفند، ۱۶ تا ۲۱ اسفند و ۲۰ تا ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای ثبت نام در چهل و نهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در نظر گرفته شده بود.

جزئیات اولین آزمون ملی برای ارزشیابی دانشجویان انتقالی از خارج اعلام شد

غلامرضا حسن زاده با اشاره به اولین آزمون ملی برای ارزشیابی دانشجویان انتقالی از خارج در گروه علوم پزشکی اظهار کرد: این آزمون در دی ماه سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

وی افزود: آن گروه از دانشجویان علوم پزشکی که قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی برای تحصیل به دانشگاه‌های خارجی رفته‌اند و پرونده آنها دارای اشکالی بود و یا بر اساس آئین نامه‌های قبلی پذیرش شده‌اند می‌توانند در این آزمون ملی شرکت کنند تا در فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی خود قرار گیرند.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به مهر گفت: پس از این دیگر موضوعی به عنوان ترمیم معدل وجود ندارد و این آزمون می‌تواند فرآیند ارزشیابی مدارک این گروه از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور را تسهیل کند و در آزمون شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مواد آزمون در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و شرایط آزمون در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت به اطلاع دانشجویان متقاضی رسیده است.

حسن زاده درباره منابع آزمون ملی گفت: منابع آزمون ملی از منابع آزمون‌های علوم پایه پزشکی در کشور است. این کتاب‌ها رفرنس علوم پایه و به زبان انگلیسی هستند اما هر دانشجویی می‌تواند ترجمه هر کدام از اساتید را که در دسترس دارد استفاده کند. در واقع منابع آزمون برای اطلاع دانشجویان از سطح امتحان اعلام شده است و دانشجو می‌داند که آزمون در چه سطحی برگزار می‌شود. از همین رو اگر دانشجو در مدت تحصیل خود کتاب‌های مشابهی را در دانشگاه خوانده می‌تواند در آزمون شرکت کند و خواندن همه منابع اعلامی الزامی نیست.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی تاکید کرد: انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی تابع ضوابط اعلامی است و همچنان انتقال گروهی از این دانشجویان که بعد از سال ۲۰۱۹ به خارج رفته‌اند ممنوع است اما این موضوع در حال بررسی است که بهترین روش برای ارزشیابی مدارک این گروه کدام است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =