ممنوعیت فعالیت رسانه‌ای شوراهای صنفی در آیین‌نامه جدید/ اعضای شورا از ورود به مسائل آموزشی منع شده‌اند

شورای صنفی مرکزی دانشجویان وزارت بهداشت در بیانیه ای از روند بازنگری آئین نامه شورای صنفی در معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت انتقاد کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شورای صنفی دانشجویان وزارت بهداشت در یک بیانیه نسبت به توضیحات عباس شیراوژن معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت در خصوص اصلاح آیین نامه شوراهای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور واکنش نشان داد.

در بیانیه آمده است: در پاسخ به این که موضوع که نیاز به بازنگری در آئین نامه از سوی دانشجویان شورای صنفی مطرح شده، لازم به ذکر است هیچ یک از پیشنهادات اعضای دانشجویی شورای نظارت بر شوراهای صنفی علوم پزشکی کشور در آئین نامه جدید، مشاهده نشده است. اعضای شورای صنفی در پاسخ به اینکه گفته شده آئین نامه فعلی مغایرت حداکثری با ضوابط ناظر بیان کرده اند: در طول ۷ سال گذشته که آیین نامه قبلی مختص دانشجویان علوم پزشکی اجرا شده است، هیچ دستگاه نظارتی به این موضوع ورود پیدا نکرده است زیرا آیین نامه قبلی با نظر نهادهای دولتی وقت و بنا به شرایط ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی طراحی شده بود.

اعضای شورا پیشنهاد کرده‌اند: بهتر است به جای استناد به آیین نامه سال ۸۷ که مربوط به ۱۴ سال پیش است، همانطور که مقام معظم رهبری تاکید بر استفاده از علوم دانش بنیان و بروز را دارند، معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بنا به شرایط روز جامعه علوم پزشکی کشور، طرح جدیدی را به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ویژه دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه دهد. چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شوراهای صنفی دانشجویان وزارت علوم نیز دارای دبیرکل دانشگاهی هستند و علاوه بر مسائل رفاهی، در مسائل آموزشی نیز مشارکت دارند.

اعضای شورای صنفی در بخش دیگری از این بیانیه در پاسخ به صحبت معاون وزیر بهداشت مبنی بر استفاده از پیشنهادات، تاکید کرده اند که با هیچ یک از موارد پیشنهادی اعضای دانشجویی شورای نظارت تاکنون موافقت نشده است.

همچنین در این بیانیه به محدود شدن عرصه فعالیت شوراهای صنفی از امور رفاهی، آموزشی و پژوهشی به صنفی و رفاهی اعتراض شده است و اعضای شورا تاکید کرده اند امور رفاهی، آموزشی و پژوهشی دانشجویان رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و از یکدیگر جدا نیستند و نمی‌توان خوابگاه و سلف را جدای از کلاسهای درس دانست.

اعضای شورای صنفی در خصوص تغییر آئین نامه در زمینه ایجاد شورای صنفی در تمامی بیمارستان‌های آموزشی یادآور شدند: با توجه به آیین نامه جدید و منع شوراهای صنفی از ورود به مسائل آموزشی، عملا برای پیگیری مسائل بالینی اختیاری شوراهای صنفی بیمارستان‌ها نخواهند داشت و تنها می‌توانند به مسائلی همانند رختکن و مشکلات توزیع غذا بپردازند.

ضمن اینکه دانشجویان گاهی تنها یک دوره یک ماهه در یک بیمارستان هستند و در این صورت شورای صنفی این بیمارستان چگونه تشکیل خواهد شد؟

همچنین اعضای شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی کشور نسبت به تغییراتی از جمله منع ورود به موضوعات آموزشی و پژوهشی و انحصار شورای صنفی در فعالیت های رفاهی، ممنوعیت فعالیت رسانه ای، ادغام شورای صنفی دستیاری و عادی، حذف جایگاه دبیرکل و شورای صنفی مرکزی، محدود سازی زمان حضور دبیر به مدت ۲ سال، ایجاد بند حداقل معدل ۱۶ برای دانشجویان و شرط حسن شهرت در بحث تایید صلاحیت اعضا، حذف شهردار خوابگاه و ایجاد شرط حداقل مشارکت ۲۰ درصدی انتخابات برای تشکیل شورا در یک حوزه، انتقاد کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139468

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی صالحی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      آیین نامه جدید به اعضای شورا اجازه نمی‌ده در زمینه مسائل آموزشی ورود کنند، خب مسائل آموزشی دانشجوهارو کی قراره پیگیری کنه؟ خود مسئول آموزشی که هیچ کاری نمیکنه واسمون، کی میخواد پیگیر مسائل آموزشی باشه از این به بعد؟
    • مریم IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      مسئولان میخوان آموزش رو از شورای صنفی حذف کنن و مسئولیتش و بسپرن به کمیته‌های تحقیقاتی خب کمیته ها هم مطالبه گر نیستن و بیشتر روی تحقیق و پژوهش زوم کردن تا اینکه حقوق دانشجوها و مطالباتشون رو پیگیری کنند