ناگفته‌های حسن اشجاری از فوتبال گیلان

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص فوتبال استان گیلان صحبت هایی را مطرح کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز؛ اشجاری در خصوص حضورش در تیم سپید رود رشت گفت: زمانی که مالک جدید باشگاه سپید رود به این تیم آمد بنده در آن برهه و نیم فصل، پیشنهادی از یک تیم‌ لیگ دویی برای مربیگری داشتم به همین دلیل با مالک جدید جلسه‌ای مبنی بر ادامه‌ی همکاری یا قطع همکاری برگزار کردیم که ایشان اصرار بر ادامه‌ی همکاری داشتند. در نیم فصل دوم شروع خیلی خوبی داشتیم و از سه بازی هفت امتیاز کسب کردیم و طبیعتا این نتیجه نشان دهنده‌ی عملکردِ خوبِ تیم بود. علیرغم نتایج قابل قبولی که کسب کرده بودیم، ولی به یکباره خبرِ قطع همکاری را از طریق دوستان متوجه شدم و بدون هیچگونه تماس و صحبتی با بنده حکم قطع همکاری را امضا کرده بودند. 

وی افزود: زمانی که در سپیدرود بودم، با مشکلات و بی پولی این باشگاه مواجه بودیم که هیچگاه گلایه نکردیم و در کنار تیم ماندیم. با توجه به قرارداد سختی که بنده با سپیدرود داشتم هیچگونه شکایتی از این باشگاه نکردم در هر صورت از آنها، درخواست کردم جلسه‌ای را در فضای آرام برگزار کنیم و بدون حاشیه این مشکل را برطرف کنیم. 

او در ادامه از حضورش در آستارا  گفت: آستارا با بنده به لیگ یک صعود کرد و قهرمان نیم فصل شده بودیم ولی مشکلاتی به وجود آمد که نتوانستیم به همکاری ادامه بدهیم. و با آقای پایان رافت قرارداد بستند.

این مربی جوان در مورد مربیان بومی اذعان داشت: این که مربیان بومی با تیم‌های گیلانی کار می‌کنند، اتفاق خوبی است ولی سال‌های پیش وقتی به یک موفقیتی دست پیدا می‌کردند، مدیریتِ وقت، در کادر فنی تغییرات ایجاد می‌کردند که این تغییرات متاسفانه به ضرر تیم و باشگاه تمام می‌شد ولی با گذرِ زمان، به این نتیجه رسیدند که باید به اسطوره‌های باشگاه فرصت و زمان بدهند، و آنها پای نتایجی که کسب کرده بودند ماندند و امسال نتیجه تلاششان را دیدند. به بازیکنانِ با تجربه که سالیان سال در لیگ برتر بازی کردند و تجربه‌ی گرانبهایی دارند، اگر فرصت بدهند و ساختار آماده باشد و مشکلات مالی وجود نداشته باشد. طبیعتا همین مربیان کاری را انجام می‌دهند که مربیان دیگر با قراردادها و هزینه‌های سنگین انجام می‌دهند. 
متاسفانه در گیلان برای تیم‌های لیگ یکی زمین‌ها را ساعتی اجاره می‌دهند. و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. روزی که رفتیم باشگاه سپیدرود ساختار مناسبی در چارچوب فنی وجود داشت. یک سالن وزنه در استادیوم سردار جنگل درست کرده بودند ما سعی کردیم تجهیز کنیم. به هر حال ورود مالکین خصوصی باعث رخ دادنِ چنین اتفاقاتی می‌شود.

اشجاری پیشنهاد چوکای تالش و بستن قرارداد با این تیم را چنین بیان کرد: اوایل سال به بنده پیشنهاد همکاری با چوکا را داده بودند ولی بنا به دلایلی حضور من در این تیم منتفی شد. که با آقای نظر محمدی قراداد بستند. نیم فصل دوم هم پیشنهاد داده بودند به بنده ولی خدمتشان عرض کردم، هر زمان با سرمربی قطع همکاری کردند، بنده مشکلی با حضورم در این تیم ندارم. به هر صورت با این تیم قراداد همکاری بسته شد و در حال حاضر در صدر جدول قرار داریم و به امید خدا بازی‌های پیش رو را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم و قهرمان شویم.به لیگ یک صعود خواهیم کرد.

بازیکن سابق و پیشکسوت فوتبال از مشکلات ورزش و فوتبال شرق و غرب گیلان گفت: وجود استعدادهای چشمگیر فوتبالی در استان گیلان قابل چشم پوشی نیست، اما عزم راسخی هنوز برای ساختار استعدادیابی در این استان دیده نمی‌شود، که امیدوارم برای این مسئله راهکاری فوتبالی پیدا شود. ضمن اینکه متاسفانه فوتبال گیلان علی رغم داشتنِ استعدادهای زیاد، عدم وجود منابع مالی پایدار به فوتبال این استان ضربه می‌زند. وقتی افراد غیرورزشی وارد حوزه‌ی ورزش می‌شوند، بر اساس میزان علاقه‌ای که به ورزش دارند می‌توانند کمک کنند. البته در چوکا مسئولین این تیم علاقه‌ی شدیدی به ورزش و فوتبال دارند و در این بستر به آقای نامداری، مالک این باشگاه کمک می‌کنند. خداروشکر مجموعه‌ای داریم که در یک شرایط معقول کار می‌کنند. 
در حال حاضر شرایط باشگاه چوکا بد نیست از لحاظ مالی هم نسبتا شرایط خوبی دارد. ولی همه اعضا از بازیکنان و کادر فنی و مدیریت، با یاری و کمک همدیگر تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند و به لیگ یک صعود کنند. بعد از صعود به لیگ یک و رو در رو شدن با تیم‌های لیگ یک، دغدغه‌ی جدید خواهد بود. زیرا زیرساخت‌های مناسب وجود ندارد. زمین‌ها نامناسب است و ورزشگاه نداریم و این باعث می‌شود شرایط ما نسبت به بقیه‌ی تیم‌های دیگر، سخت‌تر شود.

وی در ادامه افزود: تبعات مشکلاتی که در باشگاه‌های شهرستان‌ها وجود دارد در لیگ برتر و تیم ملی به وضوح احساس می‌شود . در حال حاضر تعداد بازیکنان ستاره اهل گیلان در لیگ برتر بسیار کم است و دلیلش وجود مشکلات عدیده در ورزش این استان می‌باشد.

این مربی جوان و خوش آتیه در پایان گفت: امیدوارم چوکا همین روند موفقیت را طی کند و در لیگ یک و لیگ‌های سطح بالا حضور داشته باشد و استان گیلان در این لیگ‌ها صاحب امتیاز شود. خوشبختانه ملوان هم شانس صعود به لیگ برتر را دارد و این روند، شروع دوباره‌ی دوران طلایی ورزش و فوتبال گیلان را نوید می‌دهد.

کد خبر: 1139531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =