مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی چقدر است؟

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 تومان است، گفت: خشکسالی یکی از دلایل کمبود عرضه برنج ایرانی بود؛ ولی قیمت بالایی که برای برنج ایرانی ذکر می‌شود، صحیح نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره برنامه دولت جهت کنترل قیمت ها در بازار اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم در اقتصاد کشور تنظیم و کنترل بازار است؛ از ابتدای دولت سیزدهم کلیه زنجیره تامین که شامل تولید و توزیع است به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده که این مسئله باعث می شود تسلط بیشتری نسبت به بازار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید

 انجمن واردکنندگان خواستار افزایش قیمت برنج خارجی شد

وی افزود: این اقدام، کار جدیدی بود که در این دولت صورت گرفت؛ پیش از این بخش تولید در حوزه غذا در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و بحث توزیع در اختیار وزارت صمت بود که این مسئله نوسانات بیشتری را در بازار ایجاد می کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت قبل سازوکار، ساختار و بازرسی در وزارت کشاورزی وجود نداشت، گفت: بحث توزیع برای اولین بار در دولت سیزدهم به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده ولیکن این موضوع یک کار جدیدی است و به زمان نیاز است تا تسلط کامل بر بازار ایجاد شود.

* نمی‌توان قیمت یک فروشگاه را مبنای قیمت قرار داد/ در تولید هیچ مشکلی نداریم

ساداتی نژاد عنوان کرد: عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در مقایسه با سال قبل نشان می دهد که در همین مدت آرامش، فراوانی و پایداری بهتری را نسبت به سال 99 و سال آخر دولت قبلی داشتیم و هر چه پیش برویم این اتفاق شرایط مطلوب تری پیدا می کند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تولید هیچ مشکلی نداریم، تصریح کرد: تولید به اندازه کفایت در کشور توسط دامداران و کشاورزان انجام می شود و در حوزه توزیع با توجه به بازرسی های انجام شده و همچنین کمک سازمان تعزیرات ان شا الله این فضا کنترل می شود. 

وزیر جهاد کشاورزی درباره برنج 120 هزارتومانی هم گفت: اینکه در یک فروشگاه برای یک محصول خاص یک قیمتی وجود داشته باشد، نمی توان آن را مبنا قرار داد.

* مبلغ مورد نظر وزارت جهاد برای برنج ایرانی 64 هزار و 900 تومان است

ساداتی نژاد با بیان اینکه مبنای قیمت برنج قیمت متوسطی است که در سطح کشور وجود دارد، توضیح داد: به دلیل اینکه 30 درصد خشکسالی داشتیم طبیتاً یک کمبود عرضه در مورد برنج ایرانی وجود دارد؛ از طرفی افزایش تقاضا و کاهش عرضه موجب افزایش قیمت می شود ولیکن قیمتی که برای برنج ایرانی ذکر می شود صحیح نیست.
وی در پایان گفت: در بازار مبلغ برنج ایرانی که مورد نظر جهاد بود 64 هزار و 900 است که بیشتر در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود اما در سطح شهر خارج از این رقم هم به فروش می رسد.
انتهای پیام/

کد خبر: 1139542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =