حاج رضایی: متاسفانه چند داور ناسالم داشته‌ایم/ مردم برای فوتبالی‌ها اهمیت ندارند

امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال و مربی سابق تیم ملی از شرایط فوتبال ایران انتقاد کرد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، امیر حاج رضایی در خصوص حواشی مربوط به فدراسیون فوتبال در چند روز اخیر به خبرنگار ما اظهار داشت: مشکلات فوتبال ایران بعد از دوران آقای دادکان شدت گرفت، دو رییس فدراسیون بعدی صدمات زیادی به فوتبال کشور وارد کردند که در زمان خودش بحثش را کردیم ولی نوع آن با چیزی که در حال حاضر رخ داده متفاوت است. به دفعات ثابت شده بود که انتخابات چه در هیئت ها و چه در مجمع رنگ و بوی صداقت ندارد. اطلاعات من رسانه ای است و به ارگان و سیستم های مختلف وصل نیستم ولی با توجه به بعضی از شواهد و مدارکی که ارائه می دادند جای انکار وجود نداشت.

وی افزود: همواره تاکید داشتند انتخابات در یک محیط سالم برقرار شده و اشخاص انتخاب شده بهترین هستند و با آرای جمعی انتخاب شده اند که ما از این داستان ها زیاد شنیده ایم و من پذیرای این گفته ها نیستم که انتخابات سلامت باشد. وقتی نایب رییس بانوان بازداشت است وقتی اطلاعات و ارقام فسادهای مالی و.. افشا می شود من از کجای فدراسیون فوتبال صحبت کنم؟

حاج رضایی ادامه داد: بخشی که دو رییس فدراسیون قبلی هم پشت آن پنهان می شدند حضور در جام جهانی بود. آقای کفاشیان می گفتند ما توانستیم دو بار تیم ملی را به جام جهانی ببریم هر وقت توانستید این کار را انجام دهید بیایید صحبت کنید! آقای عزیزی خادم هم می توانند پشت این مسئله پنهان شوند و بگویند ما سریعترین صعود به جام جهانی را داشتیم اما چنانچه این فساد مالی که اسناد آن هم در مقابل مردم قرار گرفته، صحت داشته باشد اگر ایشان تیم را قهرمان جهان هم می کرد برای مردم پشیزی اهمیت نداشت!

کارشناس فوتبال ایران در رابطه با اسناد منتشر شده از پاداش عوامل فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در دوره ای که شاهد وضعیت نامساعد اقتصادی هستیم و مردم در مضیقه هستند برای خودشان پاداش با رقم های آن چنانی می نویسند! زمانی که سرپرست تیم ملی را انتخاب کردند جامعه واکنش نشان داد، یک شخص ناشناس یا کم شناس که در فوتبال بوده اما در کنار بازیکنان نامدار گذشته رزومه آنچنانی نداشته! ممکن است او شخص خوبی هم باشد اما این پست برای او مناسب و در اندازه او نباشد. بعد خبری منتشر می شود که این شخص در مدت حضورش مبلغ نجومی پاداش و دستمزد دریافت کرده است! و تعجب و خشم همگان را برمی انگیزد.

وی در ادامه گفت: تا زمانی که در فوتبال ما فساد مالی، اخلاقی و.. حاکم باشد فوتبال ما رشدی نخواهد داشت. گاه گاهی جرقه هایی می زند و پیروزی های مقطعی به دست می آید اما هرگز نمی تواند به پیروزی پایدار برسد به دلیل اینکه زیر بنای شکننده و لرزانی دارد و کسانی که بر مسند قدرت هستند همگی ژله ای و بی ثبات هستند. من اعتقادی به سیستم فوتبال کشورمان ندارم تجربه من به من اجازه نمی دهد سقف آرزویم این باشد که تیم ملی به جام جهانی صعود کند یا حتی به دور دوم برود! سقف آرزویم این است که ما ارکان فوتبال و مدیریت قدرتمند و سالم داشته باشیم و همچنین برنامه ریزی و سرمایه گذاری مطلوب داشته باشیم. 

حاج رضایی بیان کرد: در ایران جریان پول محوری روی کار است همه دنبال پول هستند وقتی مقابل تریبون قرار می گیرند از مردم صحبت می کنند در حالی که در عمل علیه مردم حرکت می کنند! ۱۰ روز پول‌شان دیر می شود اعتراض می کنند و سر تمرین نمی آیند! اما مردم بیچاره در سرما و گرما برای تماشای فوتبال می آیند. نمی گویم نباید پول فوتبالیست را داد باشگاه موظف است به تعهداتش عمل کند ولی مردم را وجه المصالحه قرار ندهید و از آن ها مایه نگذارید. جامعه فوتبال ما طرفدارانش یک عده آدم های آسیب پذیر اجتماعی هستند چرا سر آن ها منت می گذارید؟ آقایان فوتبالی مردم برای شما اهمیتی ندارند شما پولشان را می خواهید!

وی در پایان در خصوص انتقاداتی که در چند وقت اخیر به داوران فوتبال می شود، تصریح کرد: اکثریت داوران ما آدم های شریفی بودند ولی در بین آن ها اشخاصی بودند که از مسیر اخلاقی خارج شدند و کارهایی کردند که نباید می کردند و من آن ها را می شناسم‌. کمیته داوران نمی تواند دفاع نکند چرا که خودش زیر سوال می رود اما چنین افرادی در فوتبال بوده اند و حالا خودشان را در وضعیت جدیدی قرار داده اند و می خواهند چهره خودشان را تغییر دهند.

کد خبر: 1139543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =