تاثیر عجیب کلاژن روی سلامت دندان‌ها

کلاژن به عنوان فراوان‌ترین پروتئین در بدن شناخته شده است همچنین تاثیر باورنکردنی و عجیب کلاژن بر دندان ها بسیاری را متعجب کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مسلما رعایت بهداشت دهان و دندان، از پوسیدگی و خراب شدن دندان ها جلوگیری می کند و در ظاهر آن ها هم تاثیر مثبتی می گذارد؛ اما عامل دیگری به نام کلاژن هم در سالم ماندن لثه و دندان ها دخیل است که در این قسمت در موردِ آن صحبت خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه با استفاده از چای سبز

کلاژن چیست و چرا برای دهان و دندان ضروری است؟

کلاژن پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و پایه و اساس ساختار و تقویت پوست است. برای افزایش تولید کلاژن در بدن مکمل های زیادی وجود دارد؛ اما ویتامین A یک ماده اصلی برای سنتز کلاژن شناخته شده است، بنابراین توصیه می شود سرم رتینول را در برنامه روزانه تان قرار دهید.

ما در استخوان‌های مان هم کلاژن داریم که به بدن کمک می ‌کند تا استخوان جدید بسازد و سریع ‌تر بهبود پیدا کند. متأسفانه برخی افراد فکر می کنند که دندان هایمان از استخوان ساخته شده اند، که درست نیست. به هر حال کلاژن باز هم نقش کلیدی در سلامت لثه و دندان ها دارد.

کلاژن برای لثه به اندازه پوست لازم است

متأسفانه ژنتیک، سبک زندگی و عادات غذایی می تواند سلامت دندان ها را تحت الشعاع قرار دهد، به همین دلیل هم توصیه می شود آن ها را دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید تا از پوسیدگی و بوی بد دهان جلوگیری شود.

اگر به لثه های تان اهمیت ندهید، ممکن است به بیماری هایی مثل التهاب لثه و پریودنتیت مبتلا شوید؛ بنابراین باید روزانه از نخ دندان استفاده کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. اگر تا به حال فکر می ‌کردید که کلاژن فقط برای پوست کارایی دارد، باید بگوییم سخت در اشتباهید زیرا این پروتئین در لثه ها هم وجود دارد.

تاثیر فوق‌العاده کلاژن در سلامت لثه

کلاژن به لثه هایی که دندان ها را در کنار هم نگه می دارند، کمک می کند. بیشتر افراد فکر می ‌کنند که اگر دندانهای شان سالم باشد، کافیست اما داشتن لثه‌ های سالم که این مروارید ها را کنار هم قرار می دهند، هم مهم است.

کلاژن های نوع یک، نوع دو و نوع سه همگی در بافت های عصبی پالپ دندان ها وجود دارند؛ بنابراین دندان های ما کلاژن دارند، اما این همه ماجرا نیست. کلاژن مسئول حفظ شکل پریودنتیوم است که ساختار لثه و استخوانی که دندان های شما را نگه می دارد و آن ها را احاطه می کند را تشکیل می دهد.

شاید بد نباشد بدانید که با افزایش سن، لثه‌ های ما شروع به عقب ‌رفتن می‌ کنند و دندان‌ ها بیشتر در معرض دید قرار می گیرند که همین هم؛ ما را مستعد ابتلا به بیماری های دهان و دندان می کند.

البته خبر خوب این است که استفاده از ماتریکس کلاژن می ‌تواند به کاهش خطوط لثه و به تقویت آن ها کمک کند؛ پس حتما از آن استفاده کنید.

منبع: نمناک

انتهای پیام/

کد خبر: 1139559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =