کاهش مدت زمان دریافت وام وزارت علوم برای دانشجویان دانشگاه آزاد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: پروسه فعلی دریافت وام وزارت علوم برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زمان‌بر بوده که با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و با انجام برخی مصوبات سعی داریم این روند را کوتاه کنیم و وام شهریه را مستقیم به دست دانشجویان برسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست با سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: وضعیت پذیرش دانشجو در خوابگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و به‌خصوص در مورد دانشجویان خواهر رضایت‌بخش است، اما هر زمان که نیاز به کمک این صندوق احساس شود ما جهت رفع مشکل آمادگی داریم.

وی افزود: بودجه مورد نیاز برای تغذیه دانشجویی، سلف سرویس و سایر مواردواحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در اختیار ستاد مرکزی قرار گرفته‌است که امیدواریم از طریق مسیر پیش‌بینی شده و با پیگیری مسئولان به دست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برسد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در مورد وام‌های دانشجویی گفت: پروسه فعلی دریافت وام وزارت علوم برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی زمان بر بوده که با برنامه ریزی های به عمل آمده و با انجام برخی مصوبات سعی داریم این روند را کوتاه کرده و شهریه آنها را مستقیم به دست دانشجویان برسانیم. اگر دانشجویی به صورت موردی علاوه بر وام شهریه به وام‌ها و کمک‌های دیگر نیز احتیاج داشت می‌توان با ارسال مستندات توسط دانشگاه، این مشکل را نیز حل کرد.

فرشید سلیمی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز با  بیان اینکه بیش از ۱۵ هزار دانشجو در ۵۴۱ رشته‌ محل واحدهای استان اردبیل در حال تحصیل هستند، گفت: ۳۶ درصد دانشجویان استان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند که بیش از ۶۰ درصد این دانشجویان در واحد اردبیل می‌باشند و ما ملزم به ارائه خدمات به آن‌ها هستیم.

به گفته وی، علاوه بر وام شهریه صندوق رفاه وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تقسیط شهریه، وام‌های دیگری را نیز از طریق برخی بانک‌ها برای دانشجویان تدارک دیده‌است.

سلیمی تصریح کرد: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل شش خوابگاه دانشجویی دارد که پنج خوابگاه در واحد اردبیل و یک خوابگاه در واحد خلخال قرار گرفته که از این تعداد، سه خوابگاه فعال بوده و سه خوابگاه دیگر در حال آماده سازی برای مهرماه سال ۱۴۰۱ هستند.

خبرنگار: علی انوار

انتهای خبر/

کد خبر: 1139562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =