توقف بد موقع شاگردان کلوپ به سود سیتی

آخرین دیدار روز اول هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس یکی از مهمترین دیدارها در کسب قهرمانی بین لیورپول و سیتی بود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، در حساس‌ترین بازی هفته سی و ششم لیگ برتر لیورپول در آنفیلد میزبان تاتنهام آنتونی کونته بودند که هر کدام برای بردن هدفی داشتند، لیورپول برای قهرمانی لیگ برتر و تاتنهام برای کسب سهمیه چهارم لیگ برتر به بردن این بازی نیاز داشتند.

 لیورپولی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در دقیقه 3 بود که سادیو مانه صاحب یک موقعیت شوتزنی شد اما ضربه او را هوگو لوریس نهار کرد. پس از این بازیکنان تاتنهام پیش کشیدند و در دقیقه 7، روی ارسال هری کین، این بنتانکور بود که شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد ولی آلیسون با یک واکنش به موقع دروازه تیمش را نجات داد.

بعد از این حملات لیورپول توپ و میدان را در دست گرفت و با پرس شدید از جلو باعث اشتباه تاتنهام شدند که صلاح نتوانست از اشتباه حریف استفاده کند. اما مهمترین موقعیت لیورپول روی کرنر از سمت راست دروازه تاتنهام بود که ضربه سر فن دایک در دقیقه ۳۹ به تیر برخورد کرد و در حالی که لیورپول حمله میکرد تاتنهام روی یک ضد حمله سریع صاحب موقعیت شدند که ضربه هویبرگ به تیر دروازه برخورد کرد و نیمه اول با مساوی بدون گل بدون به پایان رسید.

نیمه دوم هم لیورپولی ها با حملات آغاز کردند و تاتنهام هم مانند نیمه اول به دنبال استفاده از ضدحملات بود. در دقایق ابتدایی این نیمه اتفاق خاصی رخ نداد تا اینکه در دقیقه 56، تاتنهام روی یکی از ضدحملاتش به گل رسید. روی حرکت خوب هری کین و پاس او برای سسنیون، این مدافع پیش تاخته سون هیونگ مین را در دهانه دروازه صاحب موقعیت کرد و این مهاجم کره ای هم با یک بغل پای ساده گل اول بازی را به ثمر رساند.

در ادامه لیورپول به حملات گسترده خود ادامه داد و بار دیگر تاتنهام در ضد حملات خطرناک ظاهر شد و سون نتوانست دبل کند. اما لیورپول در دقیقه ۷۴ سرانجام روی شوت لوئیس دیاز بعد از برخورد بنتانکور  وارد دروازه هوگو لوریس شد تا بازی مساوی شود و حملات دو تیم تا آخر بازی گلی در پی نداشت و بازی با نتیجه ۱بر۱ مساوی و صدرنشینی لیورپول با یک گل زده بیشتر از یک بازی بیشتر به پایان رسید. 

کلوپ بعد از بازی تلویحا اعلام کرد که نتیجه قهرمانی را به سیتی واگذار کرده است. او در ادامه گفت چهارگانه از دست رفت و اکنون‌ بهتر می دانم که چرا هنوز در این کشور تیمی موفق به کسب  چهارگانه نشده است.
کلوپ گفت: دوست داشتم اینجا بنشینیم و بگویم سیتی امتیاز از دست می دهد اما چنین چیزی را نمی توانم تصور کنم. دوست داشتم در این مورد طور دیگری فکر می کردم اما نمی توانم. باید ببینیم چه رخ خواهد داد."

سرمربی آلمانی لیورپول همچنین در مورد سبک بازی تیم حریف گفت:" من این شکل فوتبال را دوست ندارم. اما این مشکل شخصی من است. فکر می کنم آنها در کلاس جهانی هستند و فکر می کنم آنها باید برای فوتبال کار بیشتری انجام بدهند.

در ادامه هفته سی و ششم یکشنبه سیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان نیوکاسل است که باید دید هنوز در غم از دست دادن فینال در عرض چند دقیقه پایانی است یا پپ با هنر روانشناسی خود تیم را آماده بازی نیوکاسل کرده و با با مساوی  امشب رقیب خود برای قهرمانی لیگ برتر انگیزه های مضاعفی دارند.

شاید کلوپ برای بار روانی به حریف تحمیل کردن از واگذاری قهرمانی به سیتی گفته باشد، اما همه ما می دانیم که فوتبال ورزشی غیر قابل پیش بینی است که هر بازی شرایط خاص خود را دارد.
بنابراین برای مشخص شدن قهرمانی تا روزی که قهرمانی تیمی مسجل نشده و یا تا آخرین بازی هفته سی و هشتم باید صبر کرد.

محسن بهره دار

کد خبر: 1139636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =