کارایی فعالیت‌های صنفی با رقابت‌های درون سازمانی کاهش می‌یابد

دبیر تشکل صنفی دانشجویی آرمان در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران با بیان اینکه روسا در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با دانشجویان ارتباط نمی‌گیرند، گفت: رقابت‌های درون سازمانی، عدم کارایی فعالیت‌های صنفی در زمینه آموزش و کار اداری و آموزش دانشجویان را به دنبال دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اغلب رشته‌های دانشگاهی با مشکلات متعدد همراه هستند، در این میان  رشته‌های علوم پزشکی با توجه به حساسیت‌های شغلی و تربیت نیروی کارآمد نیازمند رسیدگی بیش از پیش هستیم.

علی اسماعیلی، دبیر تشکل صنفی دانشجویی آرمان در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نارسایی‌های موجود برای آموزش پرستاران و پزشکان گفت: در قسمت‌های غیربالینی شاخه‌های علوم پزشکی ساختار دانشگاه به‌دلیل عدم آگاهی دانشگاه در زمینه‌های مختلف مشاهده می‌شود. هم‌اکنون دانشجویان و کلاس‌های آموزشی در شرایط مناسب به سر نمی‌برند و در داخل سازمان‌ها شاهد رقابت هستیم که همین مقوله برای دانشجو ضررهای متعدد به‌دنبال دارد.

وی افزود: بر اساس قوانین کشور کارورزان شهریه پرداخت کرده، اما حقوقی اخذ نمی‌کنند. برای مثال اینترن‌های کشور دریافتی ندارند و هر ترم ۲۰ میلیون تومان شهریه پرداخت می‌کنند! در دانشگاه آزاد اسلامی سازمان‌ها و معاونت‌ها در درون سازمان با یکدیگر رقابت دارند. عدم ارائه خدمات دانشگاهی مناسب بزرگترین دغدغه دانشگاه پزشکی است.

اعمال سلیقه در ارائه نمره برای دانشجویان!

اسماعیلی با بیان اینکه دانشجویان در دانشکده شیمی و داروسازی در صورت اعتراض توسط اساتید تهدید شده و ساز و کارها در راستای عدم ارائه نمره به دانشجو است، ادامه داد: اعمال سلیقه‌ در اختصاص نمره برای دانشجویان پرستاری چندان مناسب نیست، چون یکی از دغدغه‌های دانشجو اخذ نمره است و در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در دانشکده‌ها رییس با دانشجویان ارتباط نمی‌گیرد. در دانشکده بالینی نمی‌توان به پوشش‌دهی فعالیت‌ها پرداخت. برای مثال از طریق پذیرش سمت پزشک برای ریاست دانشگاه انتظار می‌رود تا فرد نسبت به فعالیت‌های خود احساس مسئولیت داشته باشد، در غیر این صورت زمینه رنج و عذاب دانشجو مهیا می‌شود.

برخی دانشجویان روانشناسی به مشاوره نیاز دارند

وی درباره اینکه در کشور ما دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد بعد از فارغ التحصیلی و گذراندن دوره می‌توانند دفاتر مشاوره راه‌اندازی ‌کنند. در حالی که فرد فارغ التحصیل این رشته چندان مهارت ندارد، گفت: در  کشور ما آمار افسردگی‌های بعد از کرونا در حال افزایش است و فارغ التحصیلان روانشناسی شاید به مشاوره و خدمات روانشناسی نیاز داشته باشند، چون این رشته به‌دلیل اینکه ساز و کار جدی گرفته نشده این رشته را زیر سوال برده است.

فعالیت‌های صنفی و فرهنگی دچار اختلال هستند

دبیر تشکل صنفی دانشجویی آرمان در دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران  تاکید کرد: اغلب فارغ التحصیلان رشته‌های مشاوره و روانشناسی نمی‌توانند قضاوت بالینی مناسب داشته باشند و  همین مقوله مشکلات برای درمان عوارض روحی و روانی کرونا و بیماری‌ها را به دنبال دارد. به‌دلیل عدم همکاری مسئولان امر در زمینه فرهنگی و صنفی دچار اختلال شدید هستیم. در رقابت‌های درون سازمانی شاهد عدم کارایی فعالیت‌های صنفی در زمینه آموزش و کار اداری هستیم. در این وضعیت از نهادهای مسئول انتظار می‌رود حل مشکلات دورن سازمانی را در اولویت اقدامات قرار دهند.

به گفته وی الزاما حضور دانشجویان در حیاط دانشگاه برای اعتراض پاسخگو نیست، بلکه باید بتوان موانع سازمانی را برداشت و دانشجویان مستعد و نخبه را با شرایط مناسب بکار گرفت و تمامی دانشجویان را در این قضیه سهیم کرد تا افراد با تصمیمات مناسب بتوانند فعالیت‌های مناسب را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =