استقلال برنده جنگ هشتگ‌ها!

با نزدیک شدن به هفته های پایانی رقابت دو تیم مدعی وارد فاز تازه ای شده است. 

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، شامگاه جمعه هواداران پرسپولیس در اقدامی هماهنگ با هشتگ گل‌گهر گیت، خواستار بررسی مجدد پرونده جنجالی مهاجم گابنی تیم سیرجانی شدند. پرونده‌ای که تخلف گل گهر در آن کاملا آشکار بوده و کمیته انضباطی و استیناف نیز کار دشواری برای قضاوت در این خصوص نداشت. اما با فشار هواداران پرسپولیس  فدراسیون فوتبال درخواست اعاده دادرسی باشگاه گل گهر را برای بررسی مجدد پرونده بازیکن گابنی قبول کرده است و بر همین اساس این پرونده یک بار دیگر از سوی کمیته‌ی استیناف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این اقدام هواداران پرسپولیس از سوی آبی ها بی جواب نماند و هواداران استقلال در شب گذشته با ترندکردن هشتگ پدیده گیت خواهان بررسی پرونده بدهی سرخپوشان به باشگاه شهرخودرو و کسر امتیاز از تیم رقیب شدند.

ماجرای انتقال یحیی گل محمدی به پرسپولیس و بدهی این باشگاه بر سر مبلغ رضایتنامه به باشگاه مشهدی، به یکی از عجیب ترین پرونده های چند سال اخیر فوتبال ایران تبدیل شده است.

کمیته استیناف در دی‌ سال ۹۸ باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت ۷میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کرد.۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به توافق بر سر رضایتنامه بود و مابقی هم یکی از بندهای توافقنامه که همان مبلغ الزام به پرداخت بود اما حکم کمیته استیناف مربوط به دوسال قبل بود و از آن روز به بعد بند دیگر توافقنامه فعال شد. با یک حساب سرانگشتی و با جمع کردن مبالغ الزام و جریمه، بدهی پرسپولیسی‌ها به باشگاه پدیده به ۱۵میلیارد تومان می‌رسد.

در این مدت بارها، مدیران باشگاه پرسپولیس، مدعی شدند که با باشگاه شهر خودرو بر سر تخفیف مبلغ بدهی و چگونگی پرداخت آن، به توافق رسیده‌اند. ادعایی که هر بار صراحتا از سوی مقامات باشگاه مشهدی تکذیب شده است.

نکته جالب توجه و بحث برانگیز این پرونده، رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۴ /۱۰ /۱۳۹۹ است. در  این رای ذکر شده است: 

در صورتی که باشگاه پرسپولیس ظرف مهلت ۱۰ روزه نسبت به تعهد خود اقدام ننماید، طبق بند ۴ ماده ۱۳ نقل و انتقالات، برای دو دوره کامل از ثبت قرارداد بازیکنان جدید( اعم از داخلی و خارجی) در پنجره نقل و انتقالات محروم خواهد شد و در استمرار در عدم پرداخت، پرونده در اجرای قسمت ب بند ۲ ماده ۸۹ آیین نامه انضباطی جهت کسر امتیاز یا سقوط به دسته پایین تر به کمیته انضباطی ارسال می‌شود. 

حالا اینکه چرا تاکنون حکم جریمه و کسر امتیاز از پرسپولیس صادر نشده است سوالی است که برای اهالی فوتبال بی جواب مانده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا کمپین ۱۷۰ هزار نفری آبی ها در فضای مجازی، باعث رسیدگی کمیته انضباطی به این پرونده می‌شود یا خیر.

محمد ابراهیم پور

کد خبر: 1139654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • آرش مردانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      عالی بود مثل همیشه بی‌نظیر 💙💙💙💙 به امید قهرمانی تاج کبیر آسیا
    • شروین JP ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      اجرای قانون #پدیده_گیت
    • رضا یغمائی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      خواهان اجرای عدالت وکسر امتیاز از پرسپولیس