قالبیاف: امیدوارم ایران ولهستان با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر امور خارجه لهستان بر ارتقای همکاری های دو کشور و توسعه روابط پارلمانی تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، زبیگنیو رائو وزیر خارجه لهستان و هیأت همراه که به تهران سفر کرده‌اند، ظهر امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت) با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب و رئیسی در تهران / آیت الله العظمی خامنه‌ای: سوریه در یک جنگ بین‌المللی پیروز شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار، با اشاره به روابط با سابقه دو کشور، اضافه کرد: امیدوارم پارلمان‌های دو کشور بتوانند در قالب گروه‌های دوستی و کمیسیون‌های تخصصی، با یکدیگر تعاملات بیشتری داشته باشند و این همکاری‌ها به ویژه در حوزه‌های اقتصادی با فعالیت بخش‌های خصوصی دو کشور گسترش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه گاهی اوقات پدیده‌هایی باعث کمرنگ شدن ارتباطات دو کشور می‌شود، گفت: در حال حاضر شاهد رفتارهای یکجانبه‌گرایانه آمریکا با وضع تحریم‌های ظالمانه‌ای که خلاف تمامی قوانین حقوق بشر و بین‌المللی است، هستیم.

زبیگنیو رائو نیز ضمن تشکر از قالیباف به دلیل فراهم کردن فرصت این دیدار عنوان کرد: روابط ایران و لهستان بسیار دیرینه و قدیمی بوده و قدمت آن به قرن 16 میلادی بازمی‌گردد که این نشان‌دهنده آن است که نه تنها دولت‌های ایران و لهستان بلکه مردم دو کشور نیز با یکدیگر در تعامل و ارتباط بودند.

وی با بیان این که امروزه که ما شاهد فجایای انسانی بسیاری در دنیا هستیم، اظهار کرد: در این شرایط بسیار مهم است که به یاد آوریم، 80 سال پیش مردم نجیب ایران از آوارگان لهستانی در جنگ جهانی دوم مهمان‌نوازی کردند.

وزیر خارجه لهستان، با بیان اینکه به عنوان یکی از اعضای سابق کمیته پارلمانی اقتصادی معتقدم دیپلماسی پارلمانی برای گسترش روابط دو کشور می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد، گفت: امروز فرصت‌های بسیار خوبی برای تقویت روابط اقتصادی پیش روی دو کشور وجود دارد. 

رائو با بیان این که در راستای توسعه روابط دو کشور، دیپلماسی پارلمانی که می‌تواند نقش حیاتی ایفا کند باید گسترش یابد، اضافه کرد: قطعا پس از فروکش شدن کرونا بازدیدهای پارلمانی بین دو کشور از سر گرفته خواهد شد و ما در این زمینه پارلمان ها را تشویق خواهیم کرد. تبادلات فرهنگی در نتیجه تعاملات فرهنگی بین دو کشور ایجاد می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =