آموزش آشپزی/ طرز تهیه کوکو رشتی

کوکو انواع مختلفی دارد که در این مطلب شما را با دستور تهیه یکی از لذیذترین آنها آشنا می کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کوکو دارای انواع بسیار مختلفی می باشد و شما برای این که بتوانید آنها را بپزد نیازمند دستور تهیه آن ها هستید. در ادامه قصد داریم شما را با طرز تهیه کوکوی رشتی آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی/ طرز تهیه پلو مرغ و قارچ

مواد لازم

سینه مرغ ۱ عدد

تخم مرغ ۲ عدد

جعفری و و پیازچه دو قاشق غذا خوری

سیر ۲ حبه

پیاز دو عدد متوسط

سیب زمینی دو عدد

آرد سوخاری یک قاشق غذا خوری

ادویه ها و روغن به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی رشتی لذیذ

برای تهیه این کوکو ابتدا باید سیب زمینی ها را بجوشانید و بعد از این که آب پز شدند آن ها را با سمت تیغه متوسط متوسط رنده رنده کنید. بعد از این کار باید مرغ ها را نیز خوب بپزید. می توانید در حین این که مرغ ها آب پز می شوند برای این که طعم بد آن ها گرفته شود مقداری زردچوبه و چند عدد هویج به آن اضافه کنید.

بعد از این که مرغ ها نیز آب پز شدند آن ها را نیز باید با همان قسمتی از رنده که سیب زمینی ها را رنده کرده بودید رنده کنید. بعد از این که کار مرغ ها تمام شد می توانید سیرها و پیازها را نیز رنده کنید و به مواد رنده شده اضافه کنید.

باید پیازچه ها و جعفری ها را خرد کنید و به اندازه دو قاشق به مواد اضافه کنید و تخم مرغ و ادویه و آرد سوخاری را نیز به مواد اضافه کنید. بعد از این که همه مواد را با یکدیگر ترکیب کردید بهتر است آن را به مدت چند دقیقه ورز دهید تا خوب با یکدیگر مخلوط شود و در صورتی که وقت بیشتری داشتید شما می توانید مواد را به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

بعد از این که ماده کوکو کمی چسبناک شد می توانید به راحتی آنها را در قالب بریزید و با استفاده از مقدار مناسبی از روغن سرخ کنید. اگر دوست دارید کوکوهای شما شبیه به کتلت شود باید ابتدا آن ها را در آرد سوخاری بغلتانید و بعد آن ها را درون روغن سرخ کنید.

در مرحله آخر طرز تهیه کوکو رشتی می توانید بعد از این که تمامی مواد را سرخ کردید، کوکوها را به همراه گوجه و خیار شور میل کنید و از مزه این غذای رشتی لذت ببرید.

نکات طلایی تهیه کوکو رشتی

برای راحتی کار خود می توانید از گوشت مرغ چرخ شده در این غذا استفاده کنید. استفاده از این روش سخت نیست و تنها کافی است به جای رنده کردن گوشت مرغ را نیز مانند سایر گوشت ها با استفاده از چرخ گوشت خرد کنید و به مواد اضافه کنید.در این غذا می توانید از قارچ هم استفاده کنید و برای این کار باید قارچ ها به صورت لایه های بسیار نازک خرد کنید و آن ها را تفت بدهید تا آبشان کشیده شود و در مرحله ای که تخم مرغ ها را به مواد کوکو اضافه می کنید به آن ها اضافه کنید.

منبع: برترین ها

انتهای پیام/

کد خبر: 1139721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =