مولود انقلاب در آستانه ۴۰ سالگی/ جزئیات برگزاری رویداد عصر امید

رویداد ملی «عصر امید» به مناسبت چهل سالگی این دانشگاه از ۸ تا ۱۱ خردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بلوغ، بالندگی، موثر بودن و تعالی؛ همه این لغات را در وصف ۴۰ سالگی می‌دانند. اربعین یا همان ۴۰ سالگی در هم  فرهنگ اسلامی و هم در فرهنگ ایرانی معانی متفاوتی دارد؛ حتی بارها در آیات و روایات قرآنی نیز به آن اشاره شده است.

اردیبهشت ماه امسال هم دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰ ساله می‌شود، به همین مناسبت قرار است دانشگاه از ۸ تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ رویدادیتحت عنوان «عصر امید» در مصلی امام خمینی(ره) برگزار کند. در این رویداد، برنامه ‌های مولود انقلاب اسلامی در چله دوم ارائه می‌شود. علاوه بر آن،  قرار است دستاوردهای فناورانه و نوآورانه دانشگاه معرفی و به نیاز مردم پرداخته شود. ارائه برنامه تحول و تعالی، اسناد آمایش استان‌ها، تحولات و مسیر آینده دانشگاه از جمله دیگر برنامه‌های این رویداد به شمار می‌رود.

۱۰ هزار نفر ار دانشگاهیان، فناوران و تولید کنندگان قرار است در رویداد «عصر امید» شرکت کنند. شعار این رویداد بزرگ، «هزار گروه پژوهشی و زیرساخت، هزار ایده و استارت‌آپ، هزار شرکت فناور و خلاق» است.

۶ رویداد جانبی عصر امید

در رویداد عصر امید، دانشگاه آزادی‌ها در بخش«تجارب آزادی‌ها» تجربه‌های خود را در بدنه زیست بوم آموزشی، پژوهشی، نوآوری و فناوری کشور با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. «کانال‌ آزادی‌ها» بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری کشور را به هم می‌رساند تا علاوه برتشکیل شبکه، در نشست‌های کسب و کاری، پیوند فناوران، تور فناوری، همنشینی هزارتایی‌ها و دورهمی‌های تخصصی شرکت کنند.

درعصر امید قرار است «داستان‌ آزادی‌های موفق» را بشنوید. به قصه موفقیت محصولات، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و اساتید پیشگام زیست بوم دانشگاه آزاد گوش کنید و در قالب «زندگی آزادی‎‌ها» در مسابقه محور، بازی محور و چالش محور در راستای نمایش رویکرد فناورانه و نوآورانه دانشگاه آزاد شرکت کنید.

رویدادی برای ارتباط صنعت و دانشگاه از دیگر برنامه‌هایی است که درقالب «اشتغال آزادی‌ها» برای جذب فارغ التحصیلان منطبق بر نیاز صنایع در نظر گرفته شده است.

«آینده آزادی‌ها» در رویداد عصر امید از طریق ترسیم آینده زیست بوم دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‎‌گیرد و  شامل لمس فناوری، حکایت آینده و غیره است.

۸ محور اصلی رویداد 

کشاورزی و صنایع غذایی تبدیلی، دارو، تجهیزات پزشکی و فراسودمندها، محصولات شیمیایی، ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال، صنایع خلاق فرهنگی و هنری و گردشگری، فناوری آب و محیط زیست و نساجی، چرم و فناوری‌های مرتبط از جمله محورهای اصلی این رویدار هستند.

اقدامات و حمایت‌های رویداد ملی عصر امید

در رویداد گام ملی دوم دانشگاه آزاد اسلامی، دستاوردهای ۴۰ ساله دانشگاه در حوزه‌های مختلف در قاب فناوری و نوآوری ارائه می‌شود. ۷ میلیارد تومان جایزه نقدی برای این رویداد در نظر گرفته شده است، حمایت‌های فناورانه این رویداد بیش از ۸۰ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد تومان به صورت سرمایه‌گذاری و ۴۰ میلیارد تومان به صورت تهسیلات است.

 صندوق‌ها و صنایع با قابلیت سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیار ریالی در این رویداد حضور دارند. همچنین از ۱۵۰ نهاد مالی و سرمایه‌گذاری حوزه فناوری و نوآوری دعوت به عمل آمده تا در این رویداد شرکت کنند.

۲۰ رویداد جانبی، بیش از ۵۰ نشست کسب و کار و دورهمی انتقال تجربه هنگام رویداد عصر امید برگزار خواهد شد. برگزاری بیش از ۵۰۰ پیش رویداد و مشارکت در کنار بیش از ۲۰ هزار دانشجو و عضو هیئت علمی از دیگر برنامه‌های این رویداد به‌شمار می‌رود.

در نهایت ۸ هزار و ۱۶۱ تیم در سامانه رویداد و ارزیابی تخصصی ثبت‌نام کرده و از این بین ۳۰۰۰ تیم منتخب توسط دبیرخانه برای حضور در رویداد ملی عصر امید انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139774

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =