دولت برای حذف ارز ترجیحی با اقناع مردم از آنان کمک بگیرد

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در جریان حذف ارز ترجیحی بسیار مهم است که دولت دقیق‌تر با مردم صحبت کند. برای اجرای این اقدام بزرگ از آنان همراهی و کمک بگیرد.

لطف الله سیاهکلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه نظام ایران جمهوری اسلامی است و این یعنی حکمرانی در این کشور باید مردم پایه و مردم سالار باشد، اظهار کرد: در این کشور مردم مسئولان حکومت را انتخاب می‌کنند و نظامی که همه امورش مردم هستند و قلبش با مردم می‌تپد باید رضایتمندی مردم اولویت اولش باشند.

وی افزود: هرقدر میزان رضایتمندی مردم در نظام جمهوری کاهش پیدا کند، این سرمایه اجتماعی بی‌نظیر تحلیل می‌رود.

بیشتر بخوانید: 

اطلاع رسانی فاجعه آمیز دولت درباره گرانی‌ها

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی امکانات زندگی خوب و اعتماد متقابل میان مردم و دولت را شاخصه رضایتمندی در کشور عنوان کرد و گفت: اقناع مردم در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های کشور در نظام جمهوری از اهمیت بالایی برخوردار است. ممکن است بهره مندی از مسائل مادی برای مردم آنقدر اهمیت نداشته باشد تا بعد معنوی، فکری و روحی مسائلی که در کشور جاری است.

سیاهکلی با بیان اینکه مردم باید احساس کنند که حکومت متعلق به آنهاست، خاطرنشان کرد: باید این حس به مردم القا شود که تصمیم‌گیران با حضور آنان تصمیم‌های کلان کشور را می‌گیرند. وقتی این اتفاق افتاد امنیت در کشور افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اعتماد مردم به دولت از مسیر اقناع می‌گذرد. ما در مقاطع مختلف انقلاب این تجربه را داشتیم که در اجرای برنامه‌ها به مردم بی‌توجهی شد و آنان دلخور و معترض شدند، اما زمان‌هایی هم بود که با مردم گفت‌وگو صورت گرفت و در سایه همین مسئله جراحی‌های سخت اقتصادی انجام شد و مردم چون در جریان قرار گرفته بودند ایستادند و دولت و ملت هر دو به سلامت از مرحله سخت عبور کردند.

وی گفت: در جریان حذف ارز ترجیحی بسیار مهم است که دولت دقیق‌تر با مردم صحبت کند. برای اجرای این اقدام بزرگ از آنان همراهی و کمک بگیرد.

کد خبر: 1139782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =