گودبرداری‌های بزرگ و رها شده در تهران امسال تعیین تکلیف می‌شوند

شهردار تهران از رسیدگی به گودبرداری‌های بزرگ رها شده در تهران مانند گود فرهنگ و گود بزرگ برج میلاد در سال جاری خبر داد.

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که گودبرداری‌های بزرگ و رها شده در تهران چه زمانی تعیین تکلیف خواهند شد، گفت: بخشی از تعیین تکلیف این موارد مانند گود فرهنگ، برج میلاد و موارد مشابه مربوط به شهرداری است که امسال در دستور کار داریم که به این گودها رسیدگی کنیم و خودمان در شهرداری به این موضوع رسیدگی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید

گودال‌های بزرگ رها شده در تهران / خطر وقوع زمین لغزه پایتخت را تهدید می‌کند

او افزود: ناظر به سایر مراکز سعی داریم که در تعامل با متولیان آن گودها زمینه رفع این خطر از شهر تهران را فراهم کنیم.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که ساختمان‌های بزرگ و متروکه مانند ساختمان قدیمی بورس چه زمانی تعیین تکلیف خواهد شد، عنوان کرد: ساختمان قدیمی بورس و موارد مشابه تحت عنوان ساختمان‌های پرخطر شناخته می‌شوند که به دنبال رسیدگی به این موضوع هستیم و لیستی از این ساختمان‌ها تهیه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از این فریبرز ناطقی‌الهی زلزله‌شناس و استاد مهندسی سازه و بنیانگذار مدیریت بحران در ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درباره خطرات گودهای رها شده برای تهرانی‌ها گفت: گودبرداری‌های بسیار بزرگ و رها شده‌ای در تهران وجود دارند که آن‌ها هم خطرات خاص خود را دارند. گودها به اشباع شدن آب در شرایط بارندگی بسیار حساس هستند اما متاسفانه در تهران برای پروژه‌های بزرگ گودبرداری‌های عظیم انجام شده اما به دلایل مختلف اعم از مشکلات مالی و بحث مجوز رها شده‌اند. اگر در بارندگی‌های متعدد شرایط اشباع برایشان به وجود آید مانند یک زمین لغزه حرکت خواهند کرد و تمام ساختمان‌های کناری را هم با خود خواهند برد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1139808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =