تایمز: اسرائیل قصد ترور رهبران حماس را دارد

اسرائیل در تلافی سلسله عملیات های شهادت طلبان جوانان فلسطینی که طی دو ماه گذشته در پاسخ به جنایات این رژیم علیه فلسطینی ها و مقدسات آنها انجام شد، قصد دارد با اعزام تیم های ترور، رهبران حماس را در خارج از سرزمین های فلسطین به شهادت برساند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، رسانه‌های عربی امروز (دوشنبه) به نقل از روزنامه تایمز لندن نوشتند که رژیم اشغالگر اسرائیل به متحدان خود اطلاع داده است که در تلافی سلسله عملیات‌های شهادت طلبانه فلسطینی‌ها طی دو ماه گذشته، تیم‌های ترور را برای کشتن رهبران حماس به خارج از سرزمین‌های فلسطین اعزام می‌کند.

بیشتر بخوانید

بازداشت عاملان عملیات تل‌آویو توسط اسرائیل

به نوشته «تایمز» حماس هشدارهایی درباره حملات قریب الوقوع از سوی سرویس‌های اطلاعاتی در خاورمیانه و اروپا دریافت کرده است.

در این گزارش به نقل از منابع اطلاعاتی آمده است که رژیم اسرائیل یک سال پس از پایان تجاوز به غزه که با میانجیگری مصر انجام شد و آخرین دور جنگ در غزه که در ماه مه ۲۰۲۱ پایان یافت، به دنبال ارسال پیامی واضح [ به حماس ] است.

به نوشته رسانه‌های عربی، این ترورها احتمالاً در کشورهای دیگر منطقه که اعضای ارشد حماس در آن زندگی و کار می‌کنند مانند لبنان یا قطر انجام شود.

پیش‌تر برخی نمایندگان و مقام‌های پیشین رژیم صهیونیستی و رسانه‌های این رژیم خواستار ترور یحیی سنوار رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در غزه شده بودند.

در همین حال  «عزت الرشق» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جمعه شب در واکنش به تهدیدهای صهیونیست‌ها برای ترور رئیس این جنبش گفت که کارزار تهدیدات و اقدامات تحریک‌آمیز اسرائیل برای ترور مجاهد یحیی سنوار یا هر یک از رهبران جنبش نه ما  و نه هیچ یک از نیروهای حماس را نمی‌ترساند.

روزنامه تایمز انگلیس از صالح العاروری و زاهر جبارین به عنوان دو هدف ترور رژیم صهیونیستی نام برده است. این روزنامه از العاروری به عنوان مدیر شبکه‌های نظامی سری در کرانه باختری و از جبارین هم به عنوان مسئول تامین مالی این شبکه‌ها یاد کرده است.

البته این روزنامه با استناد به آرای برخی تحلیلگران، ترور رهبران حماس در داخل فلسطین را بعید دانسته و گفته  این مسئله به حملات راکتی و موشکی گسترده مقاومت به اراضی اشغالی منجر خواهد شد و جنگی دیگر را در غزه به دنبال خواهد داشت و به احتمال زیاد این رژیم به فکر ترور رهبران حماس در دیگر کشورها از جمله لبنان یا قطر باشد.

روزنامه تایمز در همین راستا اشاره‌ای هم به ترور شماری از رهبران حماس در خارج از جمله شهید محمود المبحوح در دبی در سال ۲۰۱۰، شهید محمد الزواوی دانشمند و طراح پهبادهای قسام در تونس در سال ۲۰۱۶ و شهید فادی البطش در مالزی در سال ۲۰۱۸ داشته است.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1139820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =