ترخیص ۹۵۳ هزار تُن کالای رسوبی از گمرکات کشور

رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۵۰ هزار تُن کالای رسوبی مشمول مقررات متروکه در گمرکات کشور وجود داشت، گفت: ۹۵۳ هزار تن از این مقدار ارزیابی و به سازمان امور تملیکی تحویل داده شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علیرضا مقدسی تسهیل در تجارت خارجی به ویژه رفع موانع تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تامین کالای اساسی را اولویت اساسی گمرک اعلام و اظهار کرد: هم اکنون بنادر کشور مملو از کالاهای اساسی است که به تدریج ترخیص می شوند.

بیشتر بخوانید

چین نفت ایران را کمتر خرید؟

وی تراز تجاری کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در یک ماه گذشته میزان کالاهای صادراتی از گمرکات کشور پنج میلیارد دلار و واردات نیز چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود. رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت کالای اساسی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم، ۱۷۷ هزار تن روغن و سه هزار تن شکر از بنادر ترخیص شده و کالاهای اساسی دیگر نیز به تدریج ترخیص می شوند.

مقدسی موجودی کنونی بنادر کشور را سه میلیون تن اعلام کرد و افزود: در بندر امام خمینی هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی ترخیص می شود. وی ادامه داد: هم اکنون ۲۹۰ تن کالای اساسی در اسکله موجود بوده و ۶۰۰ هزار تن نیز در لنگرگاه است.

مقدسی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد تجارت فیزیکی در سال ۱۳۷۶ در تبریز و تبدیل آن به پنجره واحد تجارت الکترونیک، گفت: آذربایجان شرقی به دلیل ظرفیت بالای اقتصادی قابلیت افزایش توان صادرات را دارد.

رییس کل گمرک ایران آمار تراز تجارت خارجی آذربایجان شرقی در سال جاری را ۴۹۲ هزار تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است. مقدسی خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته ۵۴ هزار تن ترانزیت خارجی از این استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1139824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =