مالیات خودروهای لوکس پای خاندوزی را به مجلس کشاند

نماینده بافق در مجلس از طرح سوال خود از وزیر اقتصاد درباره اخذ مالیات از خودروها و خانه‌های لوکس در کمیسیون اقتصادی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس شورای اسلامی از طرح سوال خود از وزیر اقتصاد، خبر داد و گفت: امروز آقای خاندوزی جهت توضیحات پیرامون سوال بنده در مورد اجرای قانون در راستای اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس در کمسیون اقتصادی حضور یافت.

بیشتر بخوانید

وزیر اقتصاد: با جنگ اوکراین وضعیت تجارت کالاهای اساسی هم بغرنج شد

وی با بیان اینکه طبق قانون باید از خودروها و خانه‌های لوکس مالیات اخذ شود که تا کنون این قانون به درستی اجرا نشده، افزود: ما حدود ۱۷ میلیون خودرو داریم که یک چهارم آنها خودروهای لوکس هستند که طبق آمار رئیس سازمان امور مالیاتی باید از آنها ۵هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات اخذ شود که متاسفانه این اقدام علی‌رغم وجود قانون انجام نشده و تاکنون فقط ۳۴ میلیارد تومان مالیات از آنها اخذ شده است.

نماینده بافق در مجلس با بیان اینکه متاسفانه تاکنون تعداد خانه‌های لوکس مشخص نشده و طبعاً مالیاتی نیز از آنها اخذ نشده است، عنوان کرد:در این جلسه وزیر اقتصاد توضیحاتی را پیرامون محور سوال بنده ارائه کرد و در نهایت بنده ۲۰ روز فرصت دادم تا گزارش کاملی به همراه زمانبندی برای اخذ مالیات از خانه‌ها و خودروهای لوکس که مصوبه و قانون مجلس است ارائه شود.

بر این اساس، در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس سوال ۵ تن از نمایندگان در حوزه‌های بانکی، گمرکات و مناطق آزاد نیز از وزیر اقتصاد مورد رسیدگی قرار گرفت. وزیر اقتصاد و معاونانش پیرامون سوالات مطرح شده توضیحاتی را ارائه کردند که تا حدودی برای نمایندگان مجلس اقناع کننده بود و در ادامه نمایندگان مهلت دو ماهه ای را برای انجام برخی امور در رابطه با حل مشکلات به خاندوزی دادند.

منبع: تسنیم

کد خبر: 1139832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =