چگونه بوی بد سرویس بهداشتی را از بین ببریم؟

برای اکثر شما پیش آمده است که با بوی بد سرویس بهداشتی منزل مواجه شده باشید. نگران نباشید، برای رفع بوی بد توالت فرنگی راه هایی وجود دارد که شاید از آن ها بی اطلاع باشید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، انتشار بوی بد توالت فرنگی در سرویس بهداشتی بسیار آزار دهنده است. ممکن است بوی بد به اندازه ای زیاد باشد که مجبور به ترک سریع دستشویی شوید. اگر با این مشکل مواجه شدید برای از بین بردن بوی بد در این بخش با ما همراه شوید تا روش های مختلف برای از بین بردن بوی بد توالت فرنگی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

پاک کردن لکه لباس با استفاده از روغن گیاهی اکالیپتوس

شست و شوی توالت فرنگی

توالت فرنگی باید به طور مرتب و با روشهای صحیح نظافت و شستشو شود. اگر به تازگی توالت فرنگی نصب کرده اید بهتر است با روشهای صحیح شستشو و ضدعفونی کردن توالت فرنگی آشنا شوید و وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. همچنین در استفاده از شوینده ها دقت کنید چرا که برخی از شوینده ها برای نظافت توالت فرنگی مناسب نیستند.

بستن درب توالت فرنگی

یکی از راههای پیشگیری از انتشار بوی بد، بستن درب توالت فرنگی است. این کار موجب کاهش بوی بد و جلوگیری از آلودگی فضای سرویس بهداشتی می شود. در صورت شکستگی در توالت فرنگی، در اولین فرصت اقدام به تعویض آن نمائید.

استفاده از سیفون

یکی از دلایل ایجاد بوی نامطبوع توالت فرنگی، فراموش کردن سیفون است. قبل از خروج از سرویس بهداشتی، حتما سیفون توالت فرنگی را بکشید.اگر سیفون توالت فرنگی کار شستشو را به درستی انجام نمی دهد، بهتر است آن را با یک سیفون جدید به همراه مخزن بزرگتر تعویض کنید.

استفاده از تهویه مناسب

اگر سرویس بهداشتی شما فاقد تهویه مناسب یا پنجره باشد، انتشار بوی بد توالت فرنگی در فضا طبیعی است. بهتر است یک تهویه متناسب با ابعاد سرویس بهداشتی خود برای گردش و انتقال هوا به بیرون نصب کنید.

استفاده از خوشبو کننده

استفاده از خوشبو کننده ها همیشه راه موثری برای از بین بردن بوی نامطبوع در محیط است، حتی اگر سرویس بهداشتی شما همیشه تمیز است باز هم از خوشبو کننده هوا استفاده کنید اما در انتخاب رایحه آن دقت کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع مضاعف، جلوگیری شود.

گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه علاوه بر پاکیزگی محیط، فضای زیبایی را ایجاد می کند. اگر سرویس بهداشتی شما دارای فضای کافی است، بهتر است برای رفع بوی نامطبوع استفاده از گیاهان و گل های خوشبو را نیز امتحان کنید.

قرص ضدعفونی کننده

یکی از روشهای موثر در رفع بوی بد توالت فرنگی، استفاده از قرص های ضدعفونی کننده است. این قرص ها علاوه بر رفع بوی نامطبوع، موجب ضد عفونی شدن کاسه توالت می شوند. توجه داشته باشید که در مصرف این قرص ها زیاده روی نکنی زیرا به دلیل ترکیبات شیمیایی موجود در آنها باعث ایجاد لک در توالت فرنگی می شوند.

خنک نگه داشتن محیط سرویس بهداشتی

گرم بودن هوای سرویس بهداشتی موجب تشدید بوی نامطبوع می شود. در صورت داشتن شوفاژ، آن را خاموش کنید و اگر سرویس بهداشتی دارای پنجره است آن را باز بگذارید تا جریان هوا باعث از بین رفتن بوی بد شود.

جوش شیرین

یک ظرف کوچک از جوش شیرین تاثیر بسیار زیادی در رفع بوی نامطبوع سرویس بهداشتی دارد. مقداری جوش شیرین را در یک ظرف کوچک ریخته و درون سرویس بهداشتی قرار دهید تا بوی نامطبوع را به خود جذب کند.

سرکه سفید

سرکه سفید توانایی جذب انواع بوهای نامطبوع را دارد. مانند جوش شیرین، سرکه را در یک ظرف ریخته و در سرویس بهداشتی قرار دهید. هر چند ووقت یکبار سرکه درون ظرف را تعویض کنید.

سرکه و آب لیمو

سرکه و آب لیمو را به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده و درون یک بطری اسپری بریزید. سپس با اسپری کردن این ترکیب در سرویس بهداشتی، بوی نامطبوع را از بین ببرید.

روشن کردن عود و شمع های معطر

استفاده از عو و شمع برای از بین بردن بوی بد بسیار مفید است. عود علاوه بر رفع بوی بد، انرژی خوبی در فضای سرویس بهداشتی ایجاد می کند و شمع نیز مانند عود علاوه بر رفع بوی بد، جنبه تزئینی و زیبایی دارد

چوب کبریت

شاید تا کنون به کاربرد چوب کبریت در رفع بوی نامطبوع توجه نکرده اید.برای از بین بردن بوی ناخوشایند توالت فرنگی، چند عدد چوب کبریت را روشن کرده و سپس خاموش کنید. گوگرد حاصل از سوختن چوب کبریت، به سرعت بوی نامطبوع را جذب می کند

بررسی چاه

یکی از دلایل مهم در ایجاد بوی نامطبوع، گرفتگی و یا مشکل در چاه فاضلاب است. اگر با رعایت تمام موارد ذکر شده، همچنان بوی نامطبوع رفع نشده باشد، بهتر است از یک متخصص لوله باز کن کمک بخواهید تا مشکل را رفع کند. 

منبع: چاره دان

انتهای پیام/

کد خبر: 1139869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =