حضور ۲۶ واحد فناور از واحد تهران جنوب در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد/ ۴۵ محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان این واحد تولید می‌شود

مدیر مراکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به این‌که مراکز رشد این واحد در شمار ده واحد سطح یک دانشگاه آزاد قرار دارد، گفت: هم‌اکنون حدود ۴۵ عنوان محصول مانند موارد بهداشتی همچون ماسک توسط این شرکت‌ها در دست تولید انبوه است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد تاسیس، در راستای تحقق اهداف سند تحول و تعالی خود و برای ایجاد همگرایی بین زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور، اقدام به برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی کرده‌است. برپایی این رویداد در محورهای مختلف کشاورزی، صنایع غذایی، ماشین‌آلات و تجهیزات فناورانه، اقتصاد دیجیتال و ... فرصت مناسبی برای دانشگاه آزاد است تا با بهره‌گیری از حامیان قدرتمند، علاوه بر تقویت و ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، همکاری‌های مناسبی را با حامیان تجربه کند. 

نیکروز مستوفی، مدیر مراکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در رابطه با نحوه حضور این واحد در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب قطب رشته‌های فنی و مهندسی استان و کشور است. از زمان ابلاغ دستورالعمل رویداد گام دوم، با برگزاری چندین پیش رویداد، موارد مربوط به شعارهای رویداد را از طریق دو مرکز رشد و فعال‌سازی  واحدهای فناور احصا کردیم. همچنین از این پیش رویدادها تعداد خوبی از صاحبان ایده و استارت‌آپ‌های خلاق شناسایی و به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند.

وی افزود: ۲۶ واحد فناور در قالب مرکز رشد،۴ شرکت دانش بنیان مطرح، ۴ هسته پژوهشی در زمینه‌های مختلفِ نانوتکنولوژی، بیاوتکنولوژی، مهندسی معکوس، صنایع قطعات خود، صاحبان صنایع فعال خانگی، بیش از ۳۰ عضو هیئت علمی و تعدادی دانشجو نیز از طریق صنایع خلاق و از واحد تهران جنوب در این رویداد شرکت‌ کرده‌اند. 

گام دوم//حضور ۲۶ واحد فناور از واحد تهران جنوب در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد/ ۴۵ محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان این واحد تولید می‌شود

گام دوم//حضور ۲۶ واحد فناور از واحد تهران جنوب در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد/ ۴۵ محصول در شرکت‌های دانش‌بنیان این واحد تولید می‌شود

رئیس منطقه یک مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه چهل‌سالگی و آغاز گام دوم خود، با تغییر رویکرد به دانشگاه مهارت‌محور و کارآفرین از دانشگاه‌های دولتی زیادی که از درآمدهای دولت ارتزاق می کنند چند پله جلوتر است. رویداد گام دوم دانشگاه نیز فرصت مغتنمی برای به نمایش گذاشتن بی‌واسطه جلوه‌های اقتدار علمی و توانمندی عملی این دانشگاه برای مردم است.

به گفته او، هدف اصلی از برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، معرفی ظرفیت‌های کارآفرینی دانشگاه در راستای تحقق اهداف، ریل‌گذاری جدید آن و در مرحله بعد جذب حامی مالی برای  شکوفایی ایده‌های برتر است.

مستوفی در پایان تاکید کرد: مراکز رشد واحد تهران جنوب در میانِ ده واحد سطح یک دانشگاه آزاد قرار دارد که این سطح‌بندی بر اساس تعداد محصولات، قراردادها و سایر معیارهای فناوری صورت می‌گیرد. هم‌اکنون حدود ۴۵ عنوان محصولک  مانند موارد بهداشتی همچون ماسک توسط این شرکت‌ها در دست تولید انبوه است و تعدادی از آن ها نیز به‌زودی در قالب قراردهای مختلف اجاره و مشارکت دانشگاه درمی‌آیند.

خبرنگار: حسن دانش

انتهای خبر/

کد خبر: 1139896

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =