طالبان: مانعی برای رانندگی زنان در هرات وجود ندارد

رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: اخبار منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر منع رانندگی زنان در این ولایت صحت ندارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مولانا نعیم الحق حقانی» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات گفت: در خصوص رانندگی بانوان دستورالعملی صادر نشده و اخباری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود صحت نداشته و بی‌اساس است.

وی ادامه داد: دولت هر دستور یا فرمانی را صادر کند از طریق نهادی رسمی ابلاغ خواهد شد.

حقانی همچنین افزود: اداره راهنمائی و رانند­گی هرات مشکلاتی را در چاپ گواهینامه داشته و به محض حل این مشکل گواهینامه برای زنان و مردان چاپ خواهد شد.

از سوی دیگر مسؤولان در اداره راهنمائی و رانند­گی اعلام کردند که به دستور ریاست عمومی راهنمائی و رانندگی افغانستان تا اطلاع ثانونی صدور گواهینامه برای زنان متوقف شده است.

شیما وفا بانویی که بیش از 10 سال است در هرات با حفظ حجاب اسلامی رانند­گی می‌کند، در این باره گفت: با توجه به اینکه جامعه افغانستان سنتی بوده، با برخی مشکلات روبرو هستیم، اما با افزایش بانوان راننده در شهر این روند عادی شد و حالا او به راحتی در بازار و محل کار خود با خودروی شخصی رفت وآمد می‌کند.

وی تصریح کرد که رانند­گی هم مانند دیگر فعالیت‌ها حق شرعی بانوان است.

وفا تاکید داشت که تاکنون هنگام رانند­گی برخوردی از سوی نیروهای امنیتی در شهر با او نشده  و در ایست بازرسی‌ها پس از نشان دادن گواهینامه خود اجازه رانندگی داشته است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1139960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =