زندگی ابراهیم هادی فیلم سینمایی می‌شود

علی رویین‌تن کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما درباره آخرین مراحل ساخت فیلمی از زندگی شهید ابراهیم گفت: کار نگارش فیلمنامه «چریک» به پایان رسیده است و در انتظار دریافت پروانه ساخت از سازمان سینمایی هستیم.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، علی رویین‌تن کارگردان، فیلمنامه‌نویس سینما و تلویزیون که درباره آخرین مراحل نگارش ساخت فیلمی با محوریت زندگی شهید ابراهیم هادی به فارس گفت: فیلمنامه این کار با عنوان «چریک: به تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی به شورای پروانه ساخت ارائه شده و در حال حاضر منتظر هستیم تا با دریافت پروانه ساخت کارهای پیش تولید فیلم را شروع کنیم.

وی درباره داستان و محتوای این فیلم توضیح داد: کار کردن و پژوهش برای نگارش این فیلمنامه سبب شد که من به این نکته پی ببرم که ما شهیدانی داریم که ستاره‌هایی آرمیده در زیر خاک هستند و یک عده هم ستاره‌هایی هستند که هنوز روی خاک هستند و ما از نعمت حضور آن‌ها بهره‌مند هستیم. خوشبختانه به سبب نگارش همین فیلم، من با گروه« دستمال سرخ‌ها» و همه بچه‌های گروه شهید اندرزگو آشنا شدم که عملیات‌های متعدد چریکی انجام دادند و برخی از این ستاره‌ها در حال حاضر با سنین بالای ۶۰ سال در قید حیات هستند و من توانستم برای انجام کار، از وجود آن‌ها استفاده کنم. این فیلمنامه با وجود خاطرات رزمندگان گیلان غرب، کرمانشاه و سرپل ذهاب برکت پیدا کرده و زندگی سه سال گذشته من را هم که درگیر نگارش آن بود، تحت تاثیر قرار داده است.

این کارگردان سینما تاکید کرد: درست است که شهید ابراهیم هادی یک فرمانده نظامی نیست اما زندگی و شخصیت او لبریز از انسانیت است که علاوه بر جذابیت برای ایرانی‌ها، خصایص منحصر به فرد او می‌تواند باعث جذب علاقه‌مندان غیر همزبان هم بشود. دوستان این شهید بزرگوار نیز از طیف‌های مختلف هستند که اتفاقاً در روزهای گذشته متاسفانه حاج حسین جهانبخش از بزرگان ورزش ایران و نزدیکان شهید هادی به رحمت خدا رفت.

وی ادامه داد: در شخصیت ابراهیم هادی، مذهب و عقاید مذهبی تبدیل به یک جریان می‌شود و از این جریان ایدئولوژی اسلامی و انقلابی در وجودش شکل می‌گیرد که باعث حرکت و علاقه دیگران به او شده است.

* بروکراسی اداری سینما را هم زمین‌گیر کرده است

کارگردان فیلم «دل‌شکسته» با اشاره به اینکه کارنامه کاری‌اش تماما درباره خانواده شهدا یا زندگی شهدا و نزدیکانشان بوده است، درباره سیاست‌های جدید سازمانس سینمایی در حمایت از تولید آثاری با مضمون زندگی شهدا عنوان کرد: سینما حرف نیست، سینما عمل است. ما الان یک معضل بزرگی که در کشور داریم که به سینما نیز رسوخ کرده، بروکراسی و مصوبه‌های اداری و از این اتاق به آن اتاق رفتن است. توصیه من به سازمان سینمایی و هر جایی که قصد دارد کار فرهنگی انجام دهد این است که برای کار ارزشی کردن باید بسیجی‌وار حرکت کنند. بسیج تشکل خودجوش است و نیاز به دستور و امر و نهی ندارد و با عشق و علاقه پیش می‌رود.

وی همچنین بیان کرد: من زمانی که تصمیم گرفتم درباره شهدای سلامت فیلمنامه بنویسم، هیچکس در جریان نبود و اقبالی هم نداشت اما وقتی زمان گذشت و امروز آنها فیلمنامه را می‌خوانند همه تعریف و تمجید می‌کنند؛ در صورتی که در مدیریت فرهنگی باید دوراندیشی حکمفرما باشد. باور کنید اگر این شوراهای امروزی در آن زمان بود، امثال حاتمی‌کیا و علی ملاقی‌پور نمی‌توانستند فیلم‌هایی با آن مضامین را بسازند. ساختن این فیلم‌ها نیاز به یک جسارت و اعتماد دارد. بین حرف، تبصره، قانون و اساسنامه تا عمل و اجرا فاصله خیلی زیاد است.

رویین تن با بیان اینکه در سینمای ما هر وقت بخواهید درباره شهدا فیلم بسازید از حمایت جریان روشنفکری و شبه روشنفکری محروم می‌شوید، اضافه کرد: همین جریان باعث می‌شود که خیلی‌ها سمت این قبیل کارها نیایند یا اینکه استفاده ابزاری کنند و بعد از رسیدن به هدفشان پا را پس بکشند. من چه جمهوری اسلامی باشد چه هر چیز دیگری، درباره شهدا و خانواده شهدا فیلم خواهم ساخت.

وی در پایان درباره فیلمنامه سینمایی خود با محوریت شهدای سلامت نیز گفت: فیلمنامه «عشق جامعه‌گان» که اظهار ارادتی به شهید ابراهیم همت، فرشته طائرپور و علی انصاریان و همه شهدای سلامت است با موضوع کرونا نگارشش به پایان رسیده و در حال انجام کارهای ساخت آن هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1139993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =