واکنش وزیر علوم به مسکوت ماندن یکی از طرح‌های این وزارتخانه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به مسکوت ماندن طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز بین‌المللی واکنش نشان داد.

محمدعلی زلفی گل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره چگونگی ادامه طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز بین‌المللی اظهار کرد: وزارت علوم جدید نگاه متفاوتی به بین‌المللی شدن دارد.

وی درباره آخرین وضعیت این طرح گفت: برخی دانشگاه‌ها معترض شدند که این ۵ دانشگاه بر چه اساسی انتخاب شده‌اند؟

به گفته وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، برخی از دانشگاه‌ها  نحوه انتخاب دانشگاه‌ها در طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز بین‌المللی را نیازمند بازنگری دانسته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه به تراز بین‌المللی در اردیبهشت ماه سال ۹۶ مطرح و در حال حاضر انتقاداتی پیرامون آن مطرح شده است. برخی کارشناسان معتقدند که معیارهای بررسی دانشگاه‌ها در این طرح، اولویتی برای بین‌المللی شدن قائل نیستند.

یکی دیگر از انتقادات به طرح این است که این نوع رتبه‌بندی برای تشویق دانشگاه‌ها در برقراری ارتباطات بین‌المللی، روشی مرسوم در دانشگاه‌های جهان نیست. دانشگاه‌های برتر بین‌المللی اهمیتی به دنبال تامین معیارهای رتبه‌بندی نیستند و تلاش خود را بر گسترش ارتباط خارجی متمرکز می‌کنند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1139997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =