ادامه بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه / طرح اصلاح قانون احزاب در مجلس اعلام وصول شد

بررسی طرح دو فوریتی شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها و بررسی طرح اصلاح قانون تشکیلات وآیین دادرسی دیوان عدالت اداری در دستور کار جلسه علنی امروز مجلس است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، مهمترین دستور کارهای جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد: طرح دوفوریتی شفافیت قوای سه گانه و دستگاههای اجرایی و سایر نهادها

بیشتر بخوانید:

مجلس با نظارت دقیق و همراه با دولت اجازه بروز مشکل برای مردم را نمی‌دهد / توضیحات قالیباف درباره هدفمندی ارز ۴۲۰۰ تومانی + فیلم

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون انرژی در مورد: طرح توسعه و مانع­ زدایی از صنعت برق کشور

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی درمورد: طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری

گزارش شور دوم کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درمورد: طرح نحوه تشکیل و فعالیت تشکل های صنفی– تخصصی

- گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد: طرح الحاق یک تبصره به عنوان تبصره (5) به ماده(37) قانون آیین نامه داخلی مجلس

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد: لایحه اصلاح قانون نحوه استفاده از خانه‌های سازمانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

- گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد :لایحه اصلاح تبصره(1)ماده(2)قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مصوب 1396

 شفافیت مطالبه اصلی مردم است

نماینده مردم ارومیه گفت: شفافیت مطالبه اصلی مردم است، باید مردم بدانند که نمایندگان به فکر مردم هستند یا نه؟ شفافیت باید نتیجه دهد.

 سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در نشست علنی امروز چهارشنبه 21 اردیبهشت مجلس در تذکر شفاهی خود ضمن تشکر واریز اظهار داشت: از رئیس جمهور میخواهم که به فکر کنترل تورم و چرخه اقتصاد کشور و همچنین  صادرات و تجار باشند تا بلایی که سر یارانه 45 هزارتومانی آمد سر یارانه 400 هزارتومانی نیاید.

وی افزود: از شما کنترل قیمت ها را می خواهیم تا مردم بتوانند برای درآمد های خود برنامه ریزی داشته باشند.

نماینده مردم ارومیه بیان داشت: شفافیت مطالبه اصلی مردم است، باید مردم بدانند که نمایندگان به فکر مردم هستند یا نه؟ شفافیت باید نتیجه دهد.

وی درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: مگر می شود در یک سازمان 10 ها نفر در دریافتی ها با هم متفاوت باشد؟ آیا این تبعیض نیست؟

 طرح« اصلاح قانون احزاب» در مجلس اعلام وصول شد

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی چند طرح از جمله طرح اصلاح قانون احزاب را برای طی مراحل قانونی اعلام وصول کرد.

 در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی 6 طرح به صورت عادی برای طی مراحل قانونی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس اعلام وصول شد.

عناوین طرح‌های اعلام وصول شده توسط هیأت رئیسه مجلس به این شرح است؛

- طرح تأسیس شبکه ملی فناوری‌های حوزه آب و محیط زیست

- طرح اصلاح ماده 2 قانون رسیدگی به جرائم و تخلفات رانندگی

-طرح منع محدودیت‌های اعلام شده در ارتباط با واکسن کرونا

-طرح اصلاح قانون احزاب

- طرح اصلاح قانون بازرسی جمهوری اسلامی ایران

- طرح اصلاح موادی از قانون رسیدگی به تخلفات در آزمون‌های سراسری

 تذکر یک نماینده درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مصوبه چندی قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کنکور سراسری، خواستار رعایت قانون مصوب مجلس در این زمینه شد.

 جبار کوچکی‌نژاد عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر آئین‌نامه‌ای با اشاره به مصوبه چندی قبل شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با کنکور اظهار داشت: مجلس قانونی را درباره کنکور وضع کرده که شفاف است و صدها هزار داوطلب منتظر اجرای این مصوبه هستند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز بنا به رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب حق ورود به حیطه قانون‌گذاری را ندارد.

وی ادامه داد:‌ اخیرا این شورا مصوبه‌ای داشته که روح و روان هزاران داوطلب کنکور را به هم ریخته است؛ مصوبه مجلس درباره میزان تأثیر معدل در کنکور شفاف است اما شورای عالی انقلاب فرهنگی برخی دروس عمومی را حذف کرده که این خلاف قانون است و باعث نگرانی دانش‌آموزان شده است.

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این درست نیست که مصوبه‌ای که به تأیید شورای نگهبان رسیده و قانون شده، با یک طرح غیرکارشناسی نقض شود.

کوچکی‌نژاد گفت:‌نمایندگان در همین رابطه یک طرح دو فوریتی آماده کرده‌اند که این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ملغی کند.

پس از تذکر این نماینده، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت اظهار داشت:‌قانون فصل‌الخطاب است و تفسیر آن به عهده مجلس است، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات یک جلسه اضطراری بگذارد و این موضوع را بررسی کند.

نایب رئیس مجلس تأکید کرد: آنچه مصوب مجلس است باید در این زمینه ملاک عمل باشد.

کد خبر: 1140002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =