هم‌افزایی پژوهشگران و برطرف کردن چالش‌های فناوران در رویداد «عصر امید»

 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: هم‌اکنون به‌دلیل مشکلات موجود نیروهای متعدد در راستای اشتغالزایی از طریق شرکت‌های دانش بنیان جوانان دانشجو را جذب کرده و هدف از برگزاری رویداد عصر امید برطرف کردن چالش‌ها و ایجاد انگیزه در بین جوانان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز،  در رویداد گام ملی دوم دانشگاه آزاد اسلامی، دستاوردهای ۴۰ ساله دانشگاه در حوزه‌های مختلف در قاب فناوری و نوآوری ارائه می‌شود. ۷ میلیارد تومان جایزه نقدی برای این رویداد در نظر گرفته شده است، حمایت‌های فناورانه این رویداد بیش از ۸۰ میلیارد تومان است که ۴۰ میلیارد تومان به صورت سرمایه‌گذاری و ۴۰ میلیارد تومان به صورت تهسیلات است.

مهدی روزرخ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه درباره برگزاری رویداد ملی گام دوم ملی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: این رویداد یکی از اقدامات مناسب   و مهم در سطح ملی است، اما تاکنون اطلاع‌رسانی‌ها مناسب نبوده تا بتوان به ارزیابی پیشنهادات و بررسی مرحله داوری پرداخت، چون اطلاع‌رسانی برای افراد از اهمیت برخوردار است. برگزاری این رویداد به‌ویژه در سطح ملی از اهمیت برخوردار است، اما فقط به صرف برگزاری نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان با ایده‌های فناورانه در حل مشکلات کشور موثر نیستند. البته این تاثیر چندان موثر نیست، چون مسائل متعدد در موفقیت شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیرگذار است.

عدم توجیه مدیران میانی باعث بروز مشکلات شده است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تاکید بر هماهنگی بیش از پیش برای توسعه همکاری بین دانشگاه و صنعت ادامه داد: در دانشگاه راهکارها برای تولیدات دانشجویی بیش از پیش مناسب و باعث ارتقای اقدامات در سطح ملی و  کشوری است. بزرگترین چالش در بین مدیران میانی به‌دلیل عدم توجیه آنها به مسائل بروز کرده است. 

 دیدگاه تشریفاتی به شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد

 وی با بیان اینکه در بین مسئولان دیدگاه لوکس و تشریفاتی در زمینه شرکت‌های بنیان وجود دارد، ادامه داد: همین مقوله باعث شده تا آنطور که باید این شرکت‌ها مورد توجه قرار نگیرند. در گام نخست باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت‌های معنوی در زمینه تولید ثروت انجام شود. برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق می‌توان با اختصاص امکانات آزمایشگاهی، همراهی، عقد قرارداد و ارتباط با بخش‌های صنعتی استان ایجاد کرد. باید برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ارتباط مناسب بین مدیران دانشگاه به‌عنوان حامیان در دانشگاه و مدیران بخش‌های دیگر استان برقرار شود، چون این شرکت‌ها همچون جزیره‌های دورافتاده تعامل چندانی با یکدیگر ندارند.

روزرخ  با بیان اینکه هنوز حمایت‌ها کاملا احساسی است، تاکید کرد: چالش‌ها برای اینکه بتوان پارک‌های علمی و فناوری استان و مرجع عالی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مورد سوال است. ارتباط تنگاتنگی بین مدیران دانشگاه و مدیران بخش اجرایی و صنعتی استان مشاهده نمی‌شود و استانداران به عنوان مرجع عالی می‌توانند ستاد برای حمایت‌های معنوی ایجاد کنند. برای مثال هنوز در زمینه دریافت وام با تبعیض‌های متعدد مواجه هستیم و نگاه یکدستی در این زمینه وجود ندارد. تعامل مدیران دانشگاه باید بیش از این باشد و مدیران بانک‌ها با مسئولان استان‌ها تعامل داشته و این چالش از اهمیت برخوردار است.

 عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه افزود: در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی با چندین ایده در این رویداد معرفی شده است. هم‌اکنون به‌دلیل مشکلات موجود نیروهای متعدد در راستای تحقق شعار اشتغالزایی از طریق شرکت‌های دانش بنیان جوانان دانشجو را جذب کرده و هدف از این رویدادها برطرف کرده چالش‌ها و ایجاد انگیزه در بین جوانان است. امیدواریم با برطرف کردن چالش‌ها بتوان راهکارهای مناسب را ارائه داد و شرکت‌ها را برای حضور در این رویداد تشویق کرد.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1140043

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =