ثبت حدود 600 قلم دارو در سامانه TTAK / حذف ارز دارو نباید خدمت رسانی به مردم را دچار وقفه کند

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار گیرد تا پیش از حذف ارز ترجیحی دارو زیرساخت‌ها کامل شود تا خدمت رسانی به مردم دچار وقفه نشود.

علی اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی یکی از مسائل مهم اقتصاد کشور است که باید انجام شود اظهار کرد: در حوزه دارو اینکه رایانه‌ها هوشمند شده و از ابتدای زنجیره به انتهای آن منتقل و به دست مصرف کننده واقعی برسد خوب است و در صورتی که به خوبی اجرا شود خواهد توانست از قاچاق معکوس دارو و تجهیزات پزشکی جلوگیری کند.

وی بابیان اینکه مسئله اصلی در حوزه حذف ارز ترجیحی دارو نحوه اجرای صحیح آن است، افزود: معتقدم در حالی که نیروهای کارشناس و متخصص در دولت به استحکام لازم نرسیده و سامانه‌ها و زیرساخت‌ها برای حذف ارز ترجیحی دارو مهیا نیست در این صورت حذف ارز دارو را به صلاح نمی‌دانم.

بیشتر بخوانید:

تخصیص 700 میلیارد تومان به سلامت الکترونیک / دولت حذف ارز دارو را منوط به آمادگی زیرساخت‌ها کند

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه ابتدا کار را شروع و بعد زیرساخت آن را ایجاد کنیم اشتباه است. نباید مردم را در شرایط سخت معیشتی دچار التهابات جدید کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گزارش‌ها حاکی از آن است که سامانه TTAK هنوز به انسجام خودش نرسیده و اقلام دارویی هنوز ثبت کامل نشده و اطلاعات نشان می‌دهد تاکنون فقط حدود 600 قلم دارو به سامانه وارد شده است.

باقرزاده با بیان اینکه باید زیرساخت‌ها کامل باشد تا کار بتواند به خوبی انجام شود، تأکید کرد: بیمه شدن پنج میلیون نفر در کشور مسئله خوشحال کننده‌ و اتفاق خوبی است، اما باید توجه داشت که هنوز افراد زیادی مانده‌اند که تحت پوشش بیمه نیستند. بنابراین دولت باید تمام تلاش خود را به کار گیرد ابتدا زیرساخت‌ها را کامل کند تا مردم در خدمت رسانی دچار سختی نشوند.

وی خاطرنشان کرد: این را هم باید توجه داشت که بیمه‌ها زمانی می‌توانند عملکرد موفقی داشته باشند که همه بخش‌ها را پوشش دهند و تمام داروها شامل بیمه باشند. آنگاه می‌توان یک سری از بیماری های خاص که هزینه زیادی برای مردم دارد شامل نگاه ویژه تری باشد.

کد خبر: 1140057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =