ایران و ارمنستان بر توسعه روابط تاکید کردند

وزیر نیرو با معاون نخست وزیر ارمنستان در شهر ایروان دیدار و دو طرف طی دیدار دور اول بر توسعه روابط دو کشور تاکید کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هیئت عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران به ریاست "علی‌اکبر محرابیان" وزیر نیرو و رئیس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان شب گذشته پس از ورود به شهر ایروان با استقبال گرم "مهر گریگوریان" رئیس ارمنی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و معاون نخست وزیر ارمنستان جلسه هماهنگی اولیه را در حاشیه ضیافت شام با حضور تعدادی از مقامات ارشد دو کشور تشکیل دادند.

بیشتر بخوانید:

آغاز همکاری هسته‌ای آمریکا و ارمنستان

در این جلسه که با حضور تعداد زیادی از معاونان وزرا، مقامات ارشد، سفرا و نمایندگان مجلس دو کشور برگزار شد، موضوعات اصلی و کلیدی که نقشی اساسی در توسعه روابط دو کشور دارند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه دو طرف هدف از برگزاری اجلاس هفدهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ارمنستان، توسعه واقعی روابط دو کشور عنوان کردند و طرفین بر جدیت خود در اجرایی کردن مصوبات و موضوعات مهم مورد نظر دو کشور تاکید کردند.

از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه می‌توان به ترانزیت، حمل و نقل و تسهیل تبادل کالا و تجارت بین دو کشور و همکاری گسترده‌تر در حوزه انرژی اشاره کرد که با حضور معاونان وزرای دو کشور تصمیمات مناسبی در این خصوص گرفته شد.

همچنین مقرر شد هفته آتی وزیر زیرساخت‌ها و مدیریت سرزمین ارمنستان به همراه معاون انرژی ذی‌ربط برای پیگیری موضوعات حوزه انرژی به ایران سفر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =