رویداد ملی گام دوم دانشگاه ‌آزاد محل تلاقی ایده و سرمایه است/ پیشنهاد راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: رویداد ملی گام دوم دانشگاه ‌آزاد محل تلاقی ایده و سرمایه است. ما در نمایشگاه رویداد بیش‌تر به دنبال جذب شریک تجاری نسبت به اسپانسر هستیم. برخورداری از پشتیابی حامی مالی موقت است اما شریک مالی است که با سرمایه‌گزاری دائمی و بلند مدت به توسعه شرکت‌های نوآور دانشگاه کمک می‌کند.

علی خوزین، معاون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در رابطه با حضور فعالین این دانشگاه در رویداد گام دوم دانشگاه آزاد گفت: ۴۹ گروه پژوهشی، ۲۰ واحد خلاق، ۲۷ هسته فناور، ۴ شرکت دانش‌بنیان و حدود ۱۰۰ استاد، ایده‌ها و ۳۷ عنوان محصول دانش بنیان خود را در حوزه‌های مختلف کشاورزی، نفت، آب، برق، علوم انسانی و گردشگری به رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی عرضه می‌کنند. همچنین در مورادی مثل مطالعات پیرامون فرونشست زمین، مشکل کم آبی، احداث بندر سبز خزری استان گلستان، رفع خوردگی لوله‌های فاضلاب و نفت تولیدات و برنامه‌هایی به درخواست نهادها و ارگان‌های بیرون از دانشگاه به آن‌ها ارائه شده‌است که این زمینه‌ساز بازاریابی و کارآفرینی برای دانش‌آموختگان می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذار از دانشگاه نسل دوم به سوم است؛ لذا برگزاری رویداد گام دوم دانشگاه آزاد به تحول در بخش‌های مختلف این دانشگاه به‌ویژه در زمینه آموزش مهارت‌محور و کارآفرینی واقعی منجر خواهد شد و نشان می‌دهد دانشگاه دیگر تنها محلی برای تحصیل نیست. معرفی شرکت‌ها و تولیدات آن‌ها در نمایشگاه خرداد ماه گام دوم می‌تواند باعث آشنایی صاحبان سرمایه و پشتیابی آن‌ها شود.

به گفته خوزین، رویداد ملی گام دوم دانشگاه ‌آزاد محل تلاقی ایده و سرمایه است. ما در نمایشگاه رویداد بیش‌تر به دنبال جذب شریک تجاری نسبت به اسپانسر هستیم. برخورداری از پشتیابی حامی مالی موقت است اما شریک مالی است که با سرمایه‌گزاری دائمی و بلند مدت به توسعه شرکت‌های نوآور دانشگاه کمک می‌کند؛ به همین خاطر از این شرکا به عنوان فرشتگان کسب و کار یاد می‌شود.

او اظهار کرد: رویداد تاکنون تکاپوی زیادی بین اساتید و فعالین عرصه فناوری در دانشگاه‌ها ایجاد کرده‌است که خود این موضوع حائز اهمیت و نشان از تاثیرگزاری آن دارد. ‎سطح کمی و کیفی غرفه‌ها و شرکت‌کنندگان بسیار بالا است مثلا فعلا مقرر شده تنها یک چهارم ظرفیت گروه‌های مختلف فناوری و دانش‌بنیان از استان ما در نمایشگاه خردادماه شرکت ‌کنند. تلاش می‌کنیم علی‌رغم بعضی کمبودهای مالی، مسیری که در این مدت آغاز کرده‌ایم را همچنان پس از این برنامه نیز پیش ببریم تا از استعدادها و اندیشه‌های نو و فناور در جهت تبدیل دانشگاه به مرکز کارآفرینی نهایت استفاده را کنیم.

علی خوزین اظهار کرد: پیشنهادی هم در رابطه با استمرار این فعالیت‌ها داریم و آن تاسیس یک نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات و شرکت‌های دانشگاه آزاد اسلامی به تقاضاکنندگان داخلی و خارجی است. چنین سایت دانش‌بنیان همیشگی می‌تواند فعالان این حوزه را با هم آشنا کند و موجب تشویق و تسهیل انتخاب ایده‌های فناور توسط سرمایه‌گذاران شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در پایان تاکید کرد: یکی از آسیب‌هایی که دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان در رابطه با آمایش‌های سرزمینی متحمل شده، ماموریت‌ تخصصی تک بعدی است. بحران آب در دانشگاه استان به عنوان ماموریت اصلی تعریف شده‌است اما این موضوعی مختص به استان ما نیست و همین سبب شده تا دانشگاه ما از پیشرفت در سایر عرصه‌ها مثل گردشگری و صنعت که ظرفیت‌های خوبی دارد، باز بماند که تنوع در ماموریت‌های تخصصی می‌تواند به این امر کمک کند. مثلا فقط استان اصفهان با مسئله فرونشست مواجه نیست و نقاط زیادی از کشور همین مشکل را دارند و هر منطقه با توجه به نوع خاک و عوامل متعدد دیگر راه‌کار فرونشستی خاص خود را دارد و نمی‌توان برای همه یک نسخه واحد پیچید.

خبرنگار: حسن دانش

انتهای خبر/

کد خبر: 1140067

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =