تکذیب خبر پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی

روابط عمومی دیوان عالی کشور، در پی انتشار خبری در فضای مجازی درخصوص پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی و طرح مطالبی علیه یکی از قضات دیوان عالی کشور، ضمن تکذیب آن خبر اطلاعیه‌‎ای به منظور تنویر افکار عمومی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در پی انتشار خبری از سوی یکی از وکلای دادگستری در فضای مجازی در خصوص پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی و طرح اتهاماتی علیه یکی از قضات خوشنام دیوان عالی کشور، روابط عمومی این نهاد، ضمن ردّ اتهامات به منظور تنویر افکار عمومی اطلاعیه‌ای صادر کرد که به شرح ذیل است:

بیشتر بخوانید:

حکم قطعی تبرئه سعید مرتضوی صادر شد

1-در خصوص پذیرش اعاده دادرسی سعید مرتضوی، رسیدگی به درخواست متقاضی اعاده دادرسی حسب ارجاع به شعبه 29 دیوان عالی کشور همانند سایر پرونده‌ها کاملاً بر اساس مقررات قانونی صورت گرفته است و در صورت بررسی حقوقدانان مبرهن است که رأی صادره کاملاً مستند و مستدل و در چارچوب قوانین صادر شده است.

2-مفاد رأی شعبه دیوان عالی کشور صرفاً تجویز اعاده دادرسی است و صدور رأی مجدد با دادگاهی است که پرونده به آن ارجاع می‌شود که در این مورد دادگاه محترم تجدیدنظر رأی برائت صادر کرده است.

3- صدور رأی در شعب دیوان عالی کشور منفرد نبوده و با ترکیب هیأت قضایی صادر می‌شود و اینگونه نیست که یک نفر اقدام به صدور رأی نماید.

4-رئیس محترم شعبه بیست و نهم از قضات عالی‌رتبه و خوشنام دیوان عالی کشور است و مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر در مظان اتهام بودن وی، که موجب سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه شده است، مصداق نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی بوده و با شکایت شاکی قابل تعقیب است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =