احتمال حذف کیک بوکسینگ ایران از رویدادهای بین‌المللی

رییس سازمان جهانی کیک بوکسینگ (WAKO) با ارسال نامه‌ای تایید کرد در صورت تداوم وضعیت موجود و فعالیت سبک‌های مختلف بومی کیک بوکسینگ در ایران، فرصت حضور کیک‌بوکسینگ واکو ایران در رویدادهای مختلف بین‌المللی از دست خواهد رفت.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز؛ «روی بیکر» رییس انجمن جهانی سازمان‌های کیک بوکسینگ (WAKO) در نامه‌ای با عنوان «وضعیت کیک بوکسینگ در ایران» در ۱۶ فوریه ۲۰۲۲ خطاب به «ناصر نصیری» رییس انجمن کیک بوکسینگ ایران (واکو ایران) و کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا اعلام کرد در صورت تداوم وضعیت موجود و فعالیت سبک‌های مختلف بومی کیک بوکسینگ در ایران بخصوص فدراسیون رزمی، فرصت حضور واکو ایران در رویدادهای مختلف بین‌المللی مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک و سایر تشکیلات بین‌المللی مورد تایید IOC از دست خواهد رفت.

 در متن نامه روی بیکر رئیس واکو خطاب به ناصر نصیری آمده است:

با توجه به صحبت‌های مختلفی که با یکدیگر داشتیم، مجدداً تاکید می‌کنم که وضعیت کیک بوکسینگ در ایران نمی‌تواند اینگونه ادامه پیدا کند. زمانی که گروه‌های خودساخته و مخالف عمدتاً از فدراسیون رزمی ایران با اضافه کردن پیشوند یا پسوند به نام ورزش ما "کیک بوکسینگ" وانمود می‌کنند که بخشی از یک ورزش کاملاً تعریف شده بین‌المللی هستند.

واکو تنها مرجع شناخته شده در سراسر جهان است و ایران تنها کشوری است که این اتفاق در آن رخ می دهد. همانطور که به خوبی مطلع هستید، وضعیت موجود علاوه بر سازمان شما در ایران، در کشورهای همسایه، کنفدراسیون آسیایی و بین المللی نیز سردرگمی ایجاد می‌کند.

طبق صحبت‌های فی‌مابین و در صورت تداوم این شرایط، واکو فرصت را برای اعضای واکو ایران نسبت به شرکت در رویدادهای معتبر IOC، بازی‌های جهانی، بازی‌های رزمی، بازی‌های هنرهای رزمی داخل سالن آسیا و مسابقات قهرمانی جهان و آسیا و سایر رویدادهای آینده تحت حمایت IOC یا WAKO فراهم نخواهد کرد.

همچنین کمیته حقوقی کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو) که از سوی شورای المپیک آسیا متولی ورزش کیک بوکسینگ در آسیا شده، نیز نامه‌ای با مضمون مشابه به انجمن واکو ایران ارسال کرده است.

یادآور می‌شود کنفدراسیون کیک بوکسینگ آسیا (واکو) در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۳ به دلیل برخی تخلفات و معضلات مسولان فدراسیون ورزش‌های رزمی در ایران [فعالیت گروه‌های موازی و نامعتبر بین‌المللی، استفاده غیر قانونی نام انجمن کیک بوکسینگ واکو]، ورزشکاران ایرانی را از حضور در بازی‌های داخل سالن ماکائو و همچینن  مسابقات داخل سالن و هنرهای رزمی کره‌جنوبی محروم کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 1140114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =