افت تحصیلی در بین ۲۰ درصد دانش آموزان مشهود است

مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه با بیان اینکه افت تحصیلی در بین دانش آموزان مشهود است و نمی‌توان این مقوله  را کتمان کرد، گفت: حدود ۲۰ درصد دانش آموزان افت تحصیلی دارند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در دو سال اخیر به‌دلیل شیوع کرونا و آموزش‌های مجازی، تعاملات دانش آموزان در آموزش کاهش یافت و انتظار میرفت که بازگشایی با برنامه‌های تنظیمی مناسب نارسایی‌های موجود را حل و فصل کند. اغلب آنها به‌دلیل آموزش‌های مجازی از طریق صدا یکدیگر را می‌شناسند و شور و هیجان مناسبی بین دانش آموزان ایجاد شده است.

مرتضی فکری، مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند تحصیل دانش آموزان در کلاس‌های حضوری گفت: افت تحصیلی در بین دانش آموزان مشهود است و نمی‌توان این مقوله را کتمان کرد. البته آموزش‌های مجازی در این زمینه بی‌تاثیر نبوده است. افت تحصیل در بین دانش آموزان حدود ۲۰ درصد مشاهده می‌شود.

وی افزود: آزمون‌های هماهنگ سما در پایه‌ چهارم برای علوم ریاضی، فارسی و ... برگزار شده و نتایج قابل قبول دارد. برای مهار افت تحصیلی در بین دانش آموزان در تابستان کلاس‌های تقویقی و  کلاس‌های آموزشی پایه بالاتر توسط معلم  برگزار می‌شود. در صورت بروز افت تحصیلی در بین دانش آموزان سال تحصیلی آینده مطالب و آموزش کلی را داشت و در پایه جدید به شکل مناسب اقدام کرده است.

فکری با بیان اینکه در سالجاری از تجربیات موفق گذشته استفاده شده است، ادامه داد: در تابستان سالجاری دوره‌های آموزشی فوتبال، والیبال، هندبال، بسکتبال، پینک پنک، شطرنج و ... برگزاری می‌شود. از لحاظ علمی کلاس تقویقی برای دانش آموزان برگزار و کلاس‌های زبان و در حوزه قرآنی هم حفظ، روخوانی و روانخوابی مورد توجه قرار گرفته است. در سالجاری هم به دنبال اجرای برنامه‌ها هستیم.

به گفته وی بر اساس مطالعات میدانی حدود ۵۰-۶۰ درصد والدین از ترس کرونا فرزندشان را در پیش دبستانی‌ها ثبت نام نکردند.

فکری افزود: دانش آموزان مفاهیم و مهارت اولیه برای ورود به مدرسه ندارند و وقتی دانش آموز، پایه پیش دبستانی را مطالعه نکرده در پایه اول دچار مشکلات شده و باعث بروز عدم هماهنگی در کلاس‌ها می‌شود. برای دانش آموزان در پایه‌های اول در سال تحصیلی ۱۴۰۱ در تابستان یک دوره فشرده با هدف آموزش مفاهیم پایه و مهارت‌های اساسی در ۸ هفته آموزشی و دوره ویژه اجرا می‌شود تا  دانش آموزان به شکل یکدست پایه اول را شروع کرده و همین اقدام نتیجه بخش است.

اغلب دانش آموزان اضافه وزن دارند

مدیر دبستان پسرانه سما ارومیه تاکید کرد: افزایش وزن در بین دانش آموزان مشهود است و عدم تحرک صدمات جسمی غیرقابل جبران را به دنبال داشته است. برنامه‌های تربیت بدنی در صبحگاه و ساعات ورزش در قالب برنامه‌های مطالعاتی در قالب حرکات نرمش و اصلاحی برنامه‌ریزی شده است. مدارس حضوری در ارتقای وضعیت روحی  و شادابی دانش آموزان موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140116

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =