شجاعت دولت در اصلاحات اقتصادی ستودنی است

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: مسأله اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها موضوعی بود که از ابتدای سال 1400 به دولت وقت ابلاغ شد اما دولت قبل این کار را انجام نداد و این قانون با شجاعت آیت‌الله رئیسی در دولت کنونی به مرحله اجرا رسید.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ مجتبی یوسفی با اشاره به اقدام اخیر دولت مردمی مبنی بر اصلاح نظام یارانه کشور اظهار داشت: ما فراموش نکردیم این دولت در شرایطی سرکار آمد که با کسری بودجه 300 هزار میلیارد تومانی دست و پنجه نرم می‌کردیم، پروژه‌های عمرانی کشور به دلیل افزایش هزینه‌های جاری توسط دولت قبل همه متوقف بود و ذخایر استراتژیک کشور نابود شده بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری شرایط نامناسب اقتصادی ایجاد شده توسط دولت گذشته گفت: دولت قبل نه تنها ذخایر استراتژیک ارزی کشور را به حداقل رساند بلکه بدهی بزرگی روی دست دولت مردمی گذاشت به نحوی که ماهانه 10 هزار میلیارد تومان از اوراق بدهی سررسید شده دولت روحانی توسط دولت فعلی بازپرداخت می‌شود.

وی در بیان لزوم حذف ارز 4200 تومانی گفت: ارز ترجیحی سیاستی بود که به افزایش رانت در کشور منتهی شد و زمینه نابودی منابع ارزی را فراهم کرد.

یوسفی با بیان اینکه همه کارشناسان به طور متفق‌القول مسئله توقف پرداخت ارز 4200 تومانی به شیوه کنونی را تصدیق کرده‌اند، گفت: مسئله اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها موضوعی بود که از ابتدای سال 1400 به دولت ابلاغ شد اما دولت قبل این کار را انجام نداد و این قانون با شجاعت آیت‌الله رئیسی در دولت کنونی به مرحله اجرا رسید و این شجاعت به معنای واقعی کلمه ستودنی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رئیس جمهور آبروی خود را برای اصلاح نظام اقتصادی کشور و حرکت به سوی توسعه هزینه کرده است.

یوسفی گفت: مردم بدانند، برای مجلس شورای اسلامی و دولت حفظ معیشت آن‌ها در اولویت نخست قرار دارد و قطعا این مسئله در راستای اصلاحات اقتصادی در نظر گرفته می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر: 1140125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =