3 هزار موکب ایرانی برای پذیرایی از زائران اربعین آماده است

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور از آمادگی ۳۰۰۰ موکب ایرانی برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد جلال‌مآب در جمع اعضای ستاد های بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای پیاده روی اربعین حسینی انجام شده است، گفت: ۳۰۰۰ موکب در کشور برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی آمادگی اعزام به عراق را دارند.

وی با اشاره به پایان عملیات اجرایی صحن مطهر حضرت زهرا سلام الله علیها در جوار حرم حضرت علی علیه السلام، گفت: تا عید غدیر خم این صحن با ظرفیت ۴۰ هزار نفر تحویل مقامات عراقی خواهد شد.

موسی جوینده، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹۸۰ تخته فرش به ارزش ۱۴ میلیارد تومان توسط بانوان خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات بافته شده است، گفت: از این تعداد ۲۸۰ تخته فرش به ارزش ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سال گذشته باقته شده است.

وی گفت: ۵۲ موکب امسال از خراسان جنوبی در اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم خراسان جنوبی یک میلیارد و سیصد میلیون تومان‌ به ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک کرده‌اند که نسبت به سال قبل آن ۳۵ درصد افزایش دارد، گفت: در سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان هم مردم استان برای بازسازی عتبات عالیات وقف کردند.

در این مراسم از ستادهای برتر بازسازی عتبات عالیات شهرستان های استان تجلیل شد و از دو مستند روایت عاشقی و پای دل با موضوع کمک های مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات رونمایی شد.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1140131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =