یک مقام آگاه: ذخایر کالاهای اساسی پر است / جای نگرانی وجود ندارد

یک مقام مسئول در دولت، با اشاره به مصوبه جدید تنظیم بازار و قیمتهای جدید ۴ کالای اساسی،‌از تامین کامل کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و برقراری آرامش در بازار بعد از اجرایی شدن مصوبه تنظیم بازار خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز،‌ ساعاتی قبل ستاد تنظیم بازار در اطلاعیه ای تاکید کرد،‌براساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مرغ، تخم مرغ، شیر و روغن تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه ها و تشکلهای مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنج شنبه مورخ 1401/2/22 به تدریج مجاز به اعمال قیمتهای جدید باشند. استانداران نسبت به متناسب سازی قیمت کالاهای اساسی در هر استان و نظارت بر رعایت قیمتها، اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

بیشتر بخوانید 

ساداتی نژاد: مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

در همین راستا یک مقام آگاه در دولت  با اشاره به اینکه، یارانه حمایتی ماه اول امشب قابل برداشت می شود گفت: از فردا پنجشنبه قیمتهای جدید 4 کالای اساسی مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار اعمال خواهد. دولت زیر ساختهای نظارتی لازم برای کنترل بازارها را فراهم کرده و با توجه به واریز مبلغ ریالی یارانه حمایتی برای دو ماه نبایستی نگرانی برای مردم ایجاد شود.

وی افزود، دولت برای مقابله با گرانیهای خود سرانه آمادگی کامل داشته و به نظر میرسد از ابتدای هفته آتی آرامش در بازارها برقرار خواهد شد. از طرف دیگر همانطور که در اطلاعیه ستاد تنظیم بازار آمده است، افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است.

این مقام آگاه در دولت،‌خاطرنشان کرد، برخی کمبودها در بازار طی یکی دو روز شروع طرح حس شد که ناشی از بحث تغییر قیمتها بود اما بایستی تاکید کرد به لحاظ تامین کالاهای مذکور هیچ گونه کمبودی وجود نداشته و از این حیث مردم نگرانی نداشته باشند.

وی در خاتمه  با اشاره به تاکید دولت بر برخورد جدی با اخلال گران بازار و مسائلی مثل احتکار کالایی،‌گفت: پیش بینی میشود حداکثر تا ابتدای هفته آتی با توجه به وضعیت بسیار مناسب ذخایر کالاهای مشمول طرح عادلانه سازی یارانه ها،‌ بازارهای مرتبط نیز به حالت با ثبات رسیده و کمبودی حس نخواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1140149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =