تربیت امدادگر جوان در سازمان جوانان هلال‌احمر/ ۱۸ هزار داوطلب در این سازمان خدمت‌ می‌کنند

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان با تاکید بر این‌که سازمان جوانان از مبادی ورودی تربیت امدادگر برای جمعیت هلال احمر می‌باشد، گفت: ۱۸هزار داوطلب در این سازمان خدمت می‌کنند.

امید عظمیان، معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اجرای طرح نوروزی پس از دو سال وقفه، گفت: این طرح امسال با رویکرد پیشگیری و اطلاع رسانی، رعایت موارد بهداشتی در سفر، حضور در میادین ورودی شهر و همچنین بازگشت نشاط اجتماعی در بین اعضای جوانان هلال احمر برگزار شد.

او با تاکید بر اینکه سازمان جوانان از مبادی ورودی تربیت امدادگر برای جمعیت هلال احمر می‌باشد بیان کرد: درحوزه آسیبهای اجتماعی و در راستای تحقق گام دوم انقلاب جهت پرورش مدیران آینده دورههای متعدد و طرحهای مختلفی مثل طرح سحر، پیمان و یاس برگزار خواهد شد.

معاون جوانان هلال احمر استان گیلان با اشاره به اهمیت کانونهای دانشجویی اذعان کرد: با توجه به ظرفیت علمی کانونهای دانشجویی، اعضای آن‌ها در حال آموزش و تربیت در طرح‌های دادرس دانش آموزی و دانشجویی در جهت اشاعه فرهنگ آموزش عمومی می‌باشند.

عظیمیان با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر گیلان بیش از ۱۸هزار و ۴۰۰ عضو دارد افزود: ۵۲۸ کانون جوانان مانند غنچه‌های هلال،کانون‌های دانش آموزی و دانشجویی و... با خدماتی بی منت در عرصههای مختلف فعالیت میکنند که تمامی این‌ها داوطلبانه می‌باشد ولی ما جهت ایجاد انگیزه در بین جوانان اردو های متعدد انگیزشی برگزار می‌کنیم.


وی با تاکید بر حضور حداقل ۴ عضو جوان هلال احمر گیلان در همایش بین المللی روز جهانی هلال احمر در تهران خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰درصد برنامه‌ریزی و اجرای این همایش بر عهده این اعضای جوان می‌باشد و جمعیت هلال احمر با واگذاری کارهای مدیریتی به اعضای جوان، از ظرفیت آن‌ها به خوبی استفاده میکند.


عظیمیان بیان کرد: در دوران دفاع مقدس ۱۷ شهید امدادگر از استان گیلان شناسایی شدند، همچنین شهید مدافع حرم بابک نوری هریس که از شهدای شاخص استان ما می باشند.

او در پایان با اشاره به کمک یک میلیاردی خیرین گیلانی به جمعیت هلال احمر گیلان، یادآور شد: سازمان جوانان هلال احمر گیلان مجمتع دانش آموزی در مناطق کم برخوردار دیلمان و سیاهکل را با حدود ۳۵ دانش آموز کم برخوردار پوشش می‌دهد که این بدون کمک خیرین امکان پذیر نمی‌باشد.

خبرنگار: سجاد مصلحی

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1140164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =