ضرورت افزایش بودجه زیرساخت‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان/ تعطیلی دانشگاه راهکار مناسبی نیست

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان تنها راهکار مرتفع کردن چالش نیروی انسانی است، در این راستا باید بودجه برای تامین زیر ساخت‌های آموزشی در این دانشگاه افزایش یابد. 

مریم سامانلو در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه خانواده‌ها فرزندان خود را به مدت ۱۲ سال به معلمان و نظام تعلیم و تربیت کشور می‌سپارند، اظهار کرد: در چنین شرایطی اگر این نظام با مشکلات زیر بنایی همراه باشد یا اگر معلمان جایگاه و هویت معلمی در جامعه نداشته باشند؛ این مرکز ثقل آموزش و پرورش و تامین نیروی انسانی متعهد برای آینده کشور به هیچ عنوان کارآمد نخواهد بود. 

وی نیروی انسانی را چالش اصلی آموزش و پرورش دانست و گفت: تعداد بسیاری معلم در آستانه بازنشستگی قرار دارند و از سوی دیگر در چند سال اخیر ظرفیت پذیرش دانشجو معلمان در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی متناسب با نیازهای مدارس نبوده است. در نتیجه در آینده‌ای نه چندان دور باید شاهد کلاس‌های درس بدون معلم بود. 

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزود: توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان تنها راهکار مرتفع کردن چالش نیروی انسانی است، در این راستا باید بودجه برای تامین زیر ساخت‌های آموزشی در این دانشگاه افزایش یابد. 

وی با تاکید بر اینکه تنها مسیر برای جذب معلم دانشگاه فرهنگیان است، گفت: وجود کلاس‌های درس بدون معلم یا کمبود نیروی انسانی متخصص و کارآمد نباید بهانه‌ای باشد که حتی یک نفر به عنوان معلم از طریقی غیر از دانشگاه استخدام شود؛ چرا که معلمی یک حرفه تخصصی است و به آموزش و آموختن نیاز دارد و این اطلاعات تنها در دانشگاه به دانشجو معلمان ارائه می‌شود.

راهکار حل مشکلات، تعطیلی دانشگاه فرهنگیان نیست

وی با اشاره به اینکه چند سال است که دانشگاه فرهنگیان مشکلات مدیریتی و زیرساختی بسیاری مانند فرسودگی ساختمان‌های پردیس‌ها، کسر از حقوق دانشجو معلمان، محتوای درسی، جذب اعضای هیئت علمی و سطح علمی آنها دارد، گفت: برخی افراد به بهانه وجود این مشکلات عقیده دارند که باید این دانشگاه تعطیل شود یا دانشجویان به دانشگاه دیگری انتقال یابند. این در حالی است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود بارها بر توسعه دانشگاه فرهنگیان تاکید کردند.

به گفته سامانلو؛ دولت‌های یازدهم و دوازدهم با بی‌تدبیری تمام نامه‌نگاری می‌کردند که دانشگاه فرهنگیان بار هزینه اضافی برای دولت دارد. در نتیجه نگاه سرمایه گذاری نزد مسئولان دولت‌های پیشین در خصوص این دانشگاه وجود نداشت.

این دانشجو معلم با اشاره به حضوری شدن دانشگاه‌ها اظهار کرد: مسئولان دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند که زیر ساخت لازم برای حضوری شدن تمام دانشجویان وجود ندارد. این در حالی است که دانشجو معلمان برای آموزش نیاز به حضور دارند و آنها در دو سال تعطیلی دانشگاه‌ها فرصت کافی داشتند که این زیر ساخت‌ها را فراهم کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دانشجو معلم IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 0
      اتفاقا بهترین راه تعطیلی دانشگاه فرهنگیان است، چه ضرورتی دارد وقتی ما بهترین دانشگاه های مادر با امکانات کافی داریم بعدش بیایم ماموریت تربیت معلم را به دانشگاه فرهنگیان بدیم که هیچی بجر کارمندای از خودراضی نداره