تاتنهام فاتح دربی شمال لندن شد

لیگ های فوتبالی کشورهای اروپایی به هفته های آخر خود نزدیک می‌شود که در بیشتر کشورها قهرمان مشخص شده، اما در لیگ برتر انگلیس هنوز نبرد برای قهرمانی و کسب آخرین سهمیه لیگ قهرمانان اروپا باقی مانده است.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، پنجشنبه شب در یک بازی باقیمانده از هفته بیست و دوم لیگ برتر انگلیس تیم‌های آرسنال و تاتنهام برای کسب آخرین سهمیه لیگ برتر به مصاف هم می روند. دیداری که علاوه بر دربی حساس شمال لندن، تیم برنده می تواند به جمع تیم‌های بیگ فور اضافه شود و سال آینده در لیگ قهرمانان اروپا شرکت نماید.
آرسنال با ۶۶ و تاتنهام با ۶۲ امتیاز در رده های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی قرار دارند و کسب نتیجه مساوی هم بسود توپچی های لندن است که با چهار امتیاز اختلاف نسبت به تاتنهام در رده چهارم جدول قرار دارد.
 بازی با میزبانی تاتنهام آغاز شد و از همان دقایق اول بازی حساسیت بازی خودش را با جنگ های میانه میدان و درگیری های بازیکنان با یکدیگر  خودش را نشان داد و در یکی از حملات تاتنهام صاحب پنالتی در دقیقه ۲۱ شد و هری کین از روی نقطه پنالتی گل اول خود را به ثمر رساند.
بعد از این گل راب هولدینگ با سون درگیر داشت که دقیقه ۲۶ و ۳۳ دو کارت زرد پشت سر هم دریافت کرد که باعث گرفتن کارت قرمز شد و آرسنال خیلی زود ده نفره شد و تاتنهام خیلی زود روی یک کرنر با ضربه سر بنتانکور که هری کین در دهانه دروازه با ضربه سر روی آن اثر گذاشت و گل دوم را به ثمر رساند.
در نهایت بازی با دو گل هری کین در دقایق ۲۱و۳۷ در نیمه اول به پایان رسید، نیمه اول که ده نفره شدن آرسنال از نکات مهم بازی علاوه بر دو گل تاتنهام بود.

نیمه دوم نیز با حملات تاتنهام آغاز شد و هنوز دو دقیقه از بازی نگذشته بود که پاس به بیرون را سون هیون مین کره ای در دقیقه ۴۷ به گل سوم تاتنهام تبدیل کرد تا عملا فاصله به ۱ امتیاز برسد و ادامه بازیها  برای کسب سهمیه بسیار حساس و سرنوشت ساز شود.
آرسنال در ادامه با تعویض هایش سعی داشت فاصله گلهای خورده خود را کمتر نماید هم با حفظ بازی کاری کند که شکستش در دربی حیثیتی سنگین تر از این نشود که در نهایت بازی با نتیجه ۳بر۰ به سود تاتنهام به پایان رسید.

در ادامه لیگ برتر برای کسب سهمیه آرسنال در هفته سی و هفتم مهمان نیوکاسل است و تاتنهام میزبان برنلی در حال سقوط است و اما در آخرین هفته تاتنهام مهمان نوریچ تازه سقوط کرده به لیگ پایین تر و آرسنال میزبان اورتون با فرانک لمپارد که تیم او هم هنوز خطر سقوط به دسته پایین تر تهدیدش می کند.
باید دید که آرسنال به جایگاه همیشگی اش که حضور در جمع ۴ تیم بزرگ لیگ برتر است بر می گردد یا تاتنهام با آنتونیو کنته مثل چند سال گذشته دوست دارد در لیگ قهرمانان اروپا سال آینده بازی کند.برای رسیدن به این سوال دو هفته باید صبر کرد.

 محسن بهره دار

کد خبر: 1140236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =