دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم دانشجوی کارآفرین تربیت می‌کند

دانشگاه آزاد اسلامی از آموزش محوری عبور و به سمت پژوهش محور بودن حرکت کرده و قرار است به جای دانشجویی جویای کار، دانشجویی کارآفرین تحویل جامعه دهد.

مهدی عسگری‌ کیا، مسئول مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قصد دارد در قالب رویداد ملی گام دوم، یک نمایش بزرگ از توانمندی‌های خود ارائه دهد و این رویداد در چهل‌سالگی دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.  

عضو هیئت علمی گروه مکانیک دانشگاه ضمن معرفی رویداد ملی گام دوم، افزود: در چهل سالگی انقلاب بحث گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری اعلام شد و فرمایشات ایشان نیز در دانشگاه آزاد مورد توجه مسئولین قرار گرفته و موجب طراحی این برنامه در جامعه علمی شده است. 

مهدی عسکری کیا افزود: هزار زیرساخت و گروه پژوهشی، هزار شرکت خلاق و فرهنگی و هزار ایده فرهنگی، مجموعا سه هزار طرح و موضوع در مصلی تهران و در فضای ۶۰ هزار متر مربعی جمع می‌شوند و توانمندی‌های خود را ارائه می‌دهند که این توانمندی‌ها شامل ایده‌هایی است که تبدیل به پدیده شده یعنی نمونه‌سازی شده و یا در واقع غیر از نمونه‌سازی تبدیل به محصول شده و به فروش می‌رسد.

وی در تشریح هدف این رویداد تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مدتی است از آموزش محوری عبور و به سمت پژوهش محور بودن حرکت کرده و قرار است به جای دانشجویی جویای کار، دانشجویی کارآفرین تحویل جامعه دهد. 

مسئول مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اظهار داشت: در گذشته اگر دانشجویی وارد دانشگاه می شد صرفا با یک مدرک خارج می‌شد اما با طرح فوق، یک دانشجو وارد دانشگاه شده و چند دانشجو با ثبت شرکت خود خارج میشوند، این گونه است که دانشجوی کارآفرین تحویل جامعه داده می‌شود.

خبرنگار: سارا امیری‌طلب

انتهای خبر/ 

کد خبر: 1140254

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =