اتهام‌زنی فرمانده آمریکایی علیه ایران

فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام (فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکا در غرب آسیا) در گفت‌وگویی ایران را «بی‌ثبات‌کننده‌ترین» نیرو در خاورمیانه خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، اریک کوریلا، فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با الجزیره مدعی شد: از نظر من ایران بی‌ثبات‌کننده‌ترین نیرو در خاورمیانه است. موضع آمریکا این است که به ایران اجازه هسته‌ای شدن را ندهد؛ با این حال نگرانی ما درباره ایران از توانایی‌های هسته‌ای‌اش فراتر می‌رود.

بیشتر بخوانید

دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در صنعت نفت/ تلاش وزارت نفت برای دانش‌بنیان کردن این صنعت

وی در ادامه ادعا کرد که برنامه موشک‌های بالستیک ایران و حمایتش از گروه‌های نیابتی از دیگر نگرانی‌های ایالات متحده محسوب می‌شوند. وی در ادامه گفت: تهدید ایران نیازمند تلاش قاطع از سوی ما و شرکای امنیتی‌مان در منطقه است. سنتکام به این تلاش متعهد است.

ادعاهای این مقام آمریکایی درباره نقش ایران در منطقه در حالی مطرح می‌شود که ایران سهم بسزایی در مبارزه با تروریسم منطقه از جمله در مبارزه با داعش داشته است.

او در حالی از برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده که واشنگتن با فروش تسلیحات به کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، موجب بالا رفتن رقابت تسلیحاتی در منطقه ‌شده و بر تنش‌ها دامن زده است.

منبع: ایسنا

کد خبر: 1140262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =