افزایش یارانه قیمت طلا و سکه را گران می‌کند؟/ شیب ملایم بازار در هفته جاری

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به شیب ملایم طلا و سکه در هفته جاری، نکاتی را در خصوص تاثیر افزایش یارانه نقدی بر قیمت طلا و سکه عنوان کرد.

ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در خصوص احتمال تاثیرگذاری طرح اصلاح یارانه‌ای دولت بر قیمت طلا و سکه گفت: در روزهای گذشته با توجه به مساله یارانه و مباحثی که در کنار آن عنوان شد – مثل پیگیری مجدد مذاکرات – شاهد تغییراتی در انس جهانی و بازار داخلی بودیم. این را هم می‌دانیم که آثار روانی در بازار وجود دارد و همه چیز به هم مرتبط است. با این حال، من تصور می‌کنم بر خلاف تصور مردم که ممکن است بگویند چند برابر شدن یارانه باعث گرانی در بازار طلا و سکه شود - درست است که چند روز افزایش قیمت را شاهد بودیم - در کوتاه مدت به سمت تثبیت قیمت برویم.

بیشتر بخوانید

سقوط پیاپی قیمت طلا

وی عنوان کرد: به نظرم پشت سیاست‌های یارانه‌ای دولت اهدافی وجود دارد که در کوتاه مدت بازار را به سمت تثبیت ببرد. همین مساله تثبیت می‌تواند بخش مهمی از وضعیت بازار را حل کند. نوسان بیشتر از هر چیزی، باعث ایجاد آثار روانی می‌شود.

محمد ولی گفت: به نظرم دولت به دنبال تثبیت قیمت‌هاست و با وجود نوسان افزایشی اندکی که در هفته قبل شاهد بودیم، در نهایت در حوزه طلا به سمت کاهش قیمت حرکت کردیم و در روزهای اول هفته هم شاهد یک شیب ملایم در قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

کد خبر: 1140291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =