استقلال در اندیشه قهرمانی/ پرسپولیس و سپاهان در آخرین فرصت!

هفته بیست و هفتم لیگ برتر در حالی انجام می‌شود که احتمالا تکلیف قهرمان مشخص شود.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هر هشت دیدار هفته بیست و هفتم رقابت های لیگ برتر، امروز در حالی برگزار می شود که خبری از حضور تماشاگران در ورزشگاه ها نیست. هفته ای که هم سرنوشت قهرمان  می تواند مشخص شود و هم تا حدودی وضعیت تیم های سقوط کننده به لیگ آزادگان، برای فوتبال دوستان آشکار می شود.

زجر بیست و یک هفته ای فجر

هوادار دهم جدولی در تهران میزبان فجرسپاسی است که بیست و یک هفته، طعم برد را نچشیده است. شاگردان عنایتی که در پنج مسابقه قبلی خود سه تساوی، یک برد و یک باخت را کسب کرده اند، با پیروزی در این مسابقه می توانند تا رده هفتم جدول صعود کنند. در آنسو اما مجتبی سرآسیاسی و تیمش که با نُه گل زده ضعیف ترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارند، فقط سه امتیاز مسابقه به دردشان می خورد. شیرازی ها که پس از سالها سهمیه لیگ برتر را به دست آوردند، دوباره در آستانه سقوط به لیگ آزادگان قرار دارند.

امید به رهایی از منطقه سقوط

قهرمان جام حذفی که دوران پسا ساکتِ پر حاشیه را پشت سر می گذارند در مسجد سلیمان به مصاف نفت می رود. تیم های دوازدهم و چهاردهم لیگ برتر که اختلافی نه امتیازی با یکدیگر دارند در شرایطی رودرروی هم قرار می گیرند که مسجد سلیمانی ها در پنج تقابل قبلی برابر نساجی، موفق به پیروزی نشده اند. رضا مهاجری می تواند با یک تیر دو نشان را هدف قرار دهد و با برد در این دیدار هم رکورد منفی نفت را پاک کند و هم سایه سقوط را از تیمش تا حدودی بردارد تا سهمیه خوزستان در لیگ آینده کماکان سه تیم باشد.  

نبرد آلومینیوم و نفت آبادان در اراک

اراکی ها که در جام حذفی عملکرد خوبی داشتند و تا فینال این جام هم پیش رفتند، در لیگ برتر و پس از هفته نهم، تنها یک مرتبه به پیروزی رسیده اند، باید پذیرای نفت آبادان باشند. در طرف مقابل صنعت نفت نیز پس از برتری دو بر صفر مقابل پرسپولیس، در پنج مسابقه گذشته پیروزی به دست نیاورده اند و با سه شکست و دو تساوی پای به میدان می گذارند. از نکات این مسابقه تقابل دو استقلالی سابق یعنی مهدی رحتمی و علی رضا منصوریان است. باید منتظر ماند و دید که جدال تیم های میانه جدولی در اراک چه سرانجامی دارد.

داربی کرمان در رفسنجان

در دیگر دیدار این هفته مسِ پنجم جدولی در رفسنجان میزبان گل گهر ششم جدولی است. شاگردان ربیعی که دو دیدار گذشته خود را با برد پشت سر گذاشته اند با روحیه خوبی مقابل یاران امیر قلعه نویی صف آرایی می کنند. با توجه به حضور بازیکنانی خلاقی چون سعید صادقی و محسن آذرباد در دو تیم، پیش بینی می شود همچون دیدار رفت این دو تیم که چهار گل در آن رد و بدل شد، این بازی نیز پر گل از آب درآید. برنده این دیدار در صورت لغزش فولاد در اهواز مقابل استقلال، می تواند در جایگاه چهارم جدول قرار گیرد.

تکمیل سناریوی قهرمانی در لب کارون؟

در یکی از دو بازی جذاب هفته بیست و هفتم، فولاد در ورزشگاه شهدای اهواز از استقلالِ صدرنشین میزبانی می کند. مجیدی که در اهواز موفق به شکست فولاد و نکونام نشده برای برچیدن طلسم نُه ساله عدم قهرمانی آبی ها در لیگ برتر، باید این رکورد منفی را از کارنامه مربیگری خود پاک کند تا در صورت برد سپاهان در برابر پرسپولیس، قهرمانی آبی پوشان قطعی شود. شکست ناپذیرترین تیم تاریخ لیگ برتر در برابر فولادی قرار می گیرد که در ده مسابقه قبلی خود، شش برد و چهار تساوی را کسب کرده و شکستی را متحمل نشده است. در پنجاه تقابل قبلی این دو تیم، بیست و چهار برد سهم استقلال، چهارده پیروزی سهم فولاد و دوازده بار هم نتیجه تساوی به دست آمده.
رودی ژستد به دلیل محرومیت و روزبه چشمی به دلیل مصدومیت، غایبان استقلال در این مسابقه هستند.
 
شهر بی دفاع رودروی پیکان

شهرخودرو قعرنشین لیگ برتر، در شرایطی در مشهد از پیکان میزبانی می کند که برای بقا در لیگ فقط به یک معجزه نیاز دارند. معجزه ای که چندان امیدی به رخ دادنش نیست، چون شاگردان داوود سیدعباسی در سه هفته آخر لیگ، باید با تیم های سپاهان، پرسپولیس و فولاد رودررو شوند. شهرخودرویی ها که با سی و هفت گل خورده، آمار ضعیف ترین خط دفاعی لیگ را یدک می کشند باید به مصاف پیکانِ رده هفتمی بروند که از هشت بازی گذشته خود فقط پنج امتیاز دشت کرده و بردی نداشته. آیا نوار ناکامی هشت هفته ای شاگردان مجتبی حسینی پاره می شود یا مشهدی ها در خانه سومین پیروزی فصلشان را به ارمغان می آورند.
 
عملیات ذوب تراکتور در اصفهان!

گاندوهای اصفهان در دیار نصف جهان پذیرای تی تی های تبریز هستند. در پنج تقابل گذشته این دو تیم سه پیروزی برای تبریزی ها، یک برد برای ذوب آهن و یک بار هم نتیجه مساوی رقم خورده است. قرمز پوشان بعد از برد شیرین سه بر دو در برابر هوادار، برای کسب سه امتیاز پای به میدان مسابقه می گذارند تا خود را کاملاً از منطقه خطر جدا کنند. در طرف مقابل ذوب آهنِ سی و دو امتیازی که در رده نهم جدول قرار دارد، در هفت هفته گذشته چهار برد، دو باخت و یک تساوی را ثبت کرده، همانطور که در مقابل پرسپولیس نشان داد به این راحتی ها پا پس نمی کشد و برای تثبیت جایگاهش در جدول، نهایت تلاش خود را به کار می گیرد.

الکلاسیکو ایران در سیرجان!

در آخرین و جذاب ترین نبرد هفته پرسیولیس و سپاهان در سیرجان به مصاف همدیگر خواهند رفت. سرخ پوشان تهرانی که در شش دیدار گذشته خود، دو برد، سه تساوی و یک باخت را ثبت کرده اند، افولی که اعتراض هواداران را هم برانگیخته و فشار روحی و روانی را بر پرسپولیس بیشتر کرده است. حمید مطهری در انتقاد نسب به این موضوع، در مصاحبه قبل از بازی، از هوادارانی  گفت که در فضای مجازی، فضای خیلی بدی را برای تیم ایجاد می کنند. حالا و با توجه به اختلاف شش امتیازی قرمزها با رقیب دیرینه خود یعنی استقلال در صدر جدول، فقط برد به کارشان می آید. از آخرین پیروزی سپاهان در مقابل پرسپولیس قریب به دو سال می گذرد و شاگردان نویدکیا برای پایانی خوش در فصلی نه چندان خوشایند، می توانند با کسب هر سه امتیاز مسابقه هم به نایب قهرمانی امیدوار باشند و از جانب دیگر جاده را برای قهرمانی استقلال صاف کنند.

امید کردی

کد خبر: 1140306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =