ممنوعیت تعیین شرط برای ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعیین شروطی مانند مصاحبه و معدل برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است، گفت: مدارس هیئت امنایی هنگام ثبت‌نام حق دریافت پول ندارند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ سید مجتبی هاشمی اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان فرآیندی بین بخشی است که نیازمند هماهنگی و همراهی حوزه‌های مربوطه است.

ثبت‌نام با هدف آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید

وی فرآیند ثبت‌نام را نخستین گام سال تحصیلی آینده برشمرد و افزود: ثبت‌نام‌ها با هدف آموزش حضوری در سال تحصیلی جدید انجام می‌شود، شرایط ثبت‌نام نسبت به قبل کمی متفاوت است زیرا در دو سال اخیر آموزش‌های مجازی جایگزین آموزش‌های حضوری شده بود لذا برگشت مدارس به روال قبل از کرونا نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و همت مضاعف است.

بیشتر بخوانید:

زمان فرآیند ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی مشخص شد

هاشمی تصریح کرد: تکریم اولیا در فرآیند ثبت‌نام و در تعامل مدرسه با اولیا، از راهبردهای ما در سال جدید تحصیلی خواهد بود.

وی بر نظارت‌های دقیق بر فرآیند ثبت‌نام تأکید و عنوان کرد: تحقق شعار دولت مردمی مبنی بر رعایت اصول عدالت‌محوری، مردم‌داری و قانون‌مداری، رعایت اصل کرامت انسانی، رفع دغدغه والدین، اطلاع‌رسانی به موقع، انسجام و هماهنگی در ستادهای ثبت‌نام و ... از اصول روح حاکم بر فرآیند ثبت‌نام خواهد بود.

تعیین شرط برای ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بر اساس آئین‌نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه و تعیین شرط معدل برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی جز در مواردی که مصوبه خاص وجود دارد و هنرستان‌ها برای انتخاب رشته ممنوع است.

رئیس ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش، دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتب درسی را ممنوع دانست و افزود: مدارس هیئت امنایی مدارس عادی محسوب می‌شوند و حق دریافت هیچگونه وجه در هنگام ثبت‌نام ندارند. دریافت وجه بابت فوق برنامه‌ها نیز در طول سال و با تصویب شورای مدرسه مجاز است.

هاشمی اضافه کرد: روسای ادارات ارزیابی و عملکرد، نسبت به هیچ مسئله‌ای نباید بی‌تفاوت باشند و در برابر مسائل حساس و به موقع عکس‌العمل نشان دهند.

وی مشارکت نوآموزان در برنامه سنجش را امری ضروری دانست و اظهار کرد: ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی انتقال در دبیرستان‌های دوره اول و دوم استعدادهای درخشان با رعایت کف نمره مدرسه مقصد و به شرط وجود ظرفیت، مطابق ضوابط نقل و انتقال این مدارس و از طریق سامانه نقل و انتقال دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، با موافقت استان‌های مبدا و مقصد انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1140313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =