جبران کمبود معلم با جذب معلمان غیرانتفاعی، قرآنی  و نهضتی‌های جامانده/ آزمون داخلی برگزار خواهد شد؟

احمدحسین فلاحی از تعیین تکلیف معلمان قرآنی طرح امین، نهضتی‌های جامانده، غیرانتفاعی‌ها، پیش دبستانی‌ها و سرباز معلم‌ها خبر داد.

احمدحسین فلاحی؛ سخنگوی کمیسیون آموزش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز در پاسخ به این سوال که آیا مجلس در نظر دارد که برای جبران کمبود نیرو، معلمان باسابقه غیرانتفاعی و سربازمعلم‌ها را جذب کند یا خیر گفت: در طرح جدیدی که مجلس برای جبران کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش درنظر گرفته، جذب تمام کسانی است که به نوعی با آموزش و پرورش در ارتباط هستند.

بیشتر بخوانید

طرفداران توسعه مدارس غیرانتفاعی می‌خواهند دولتی‌ها از رقابت خارج شوند / عدالت آموزشی قربانی تعارض منافع

او افزود: منتظر هستیم که طرح وارد صحن علنی شده و بعد از اینکه رای نمایندگان را جلب کرد، آزمون برگزار شود. این آزمون جدای از ماده ۲۸ است و از تمام گروه‌های مرتبط مانند معلمان قرآنی، طرح امین، نهضتی‌های جامانده، غیرانتفاعی‌ها، پیش دبستانی‌ها و غیره در این طرح استفاده خواهد شد و تمام این گروه‌ها تعیین تکلیف می‌شوند.

فلاحی در پاسخ به این سوال که آیا آزمون داخلی خواهد بود یا خیر، توضیح داد:  کمیسیون نظری در مورد آزمون داخلی ندارد. برخی از نمایندگان مخالف آزمون داخلی بودند و در نهایت رای کلی کمیسیون مخالف برگزاری آزمون داخلی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و پرورش درباره برنامه مجلس برای مبارزه با تعارض منافع عنوان کرد: مقابله با تعارض منافع در قانون پیش بینی شده است و بخشی از کار هم در دولت قبلی انجام شده و اگر امروز این موضوع را جدی نگیریم زیرساخت‌های آموزشی آسیب خواهند دید.

او ادامه داد: طرح مقابله با تعارض منافع در آموزش و پرورش در حال آماده‌سازی است و زمانی که قانون مصوب شود، ضمانت اجرایی کافی هم برای آن درنظر گرفته شده است.

فلاحی درباره موسسان مدارس غیرانتفاعی که با معلم قرارداد قانون کار می‌بندند اما بعد او را مجبور می‌کنند که بخش زیادی از حقوق را بازگرداند، بیان کرد: عدم نظارت کافی در مورد مدارس غیرانتفاعی باعث حق کشی شده است. قانون در این زمینه داریم اما اجرای آن دچار ضعف است. مجلس هم باید نظارت جدی‌تری بر سازمان بازرسی و دیوان محاسبات داشته باشد تا موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1140326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 7
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • شادمهر IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      7 0
      استخدام حق معلمان غیرانتفاعی هست زمان کنکور ما تربیت معلم حذف شد ماباید نتیجه زحمات خود را ببینیم چطور تعلیم و تربیت مارو قبول دارند اما خودمان را به رسمیت نمیشناسند
    • زهره IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      6 0
      با سلام استخدام تمام معلمان غیرانتفاعی با آزمون داخلی
    • نرگس IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۱
      0 0
      سلام خدا کنه زودتر انجام بشه .منم مربی دارالقرآن بودم که از آزمون جا موندم.
      • فاطمه گراوند IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
        0 0
        سلام منم از آزمون ۱ مراد جا موندم هر چی اعتراض کردیم فایده نداشت مربی قرآن بودم
    • ناشناس IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
      0 1
      ولا به خدا معلمان آموزش ابتدایی پدر بچه های مارا درآوردن بابا از دین منحرفشون کردن اصلا بلد نیستن قرآن یادشون بدن خودشون عربی و قرآن بلد نیستن بچه های مارا بیچاره کردن اعتراضم میکنیم ما که رشته مون عربی نیست بگید آموزش و پرورش عربی استخدام کنه پس کو چرا استخدام نمی‌کنید
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 0
      درهنرستانهای غیرانتفاعی فنی وحرفه ای شهراصفهان تدریس می کنم، دراین مدارس تمام موسسان فقط به دنبال سوودخودهستندومعلمان رااستثمارکرده اند،حتی اجازه نمازخواندن هم نداریم ،اجازه برگزاری نمازنمی دهندوموسسان این مدارس چنان اعتقادات ومسائل مذهبی رانادیده می گیرند،که دانش آموزاصلانمی فهمدخداوندکیست ونظم الهی وامیدبه خدایعنی چه،هرگاه صحبت ازخداوندوامیدبه خداوندووعده های خداوندمی کنیم دانش آموزان می خندند،چون عده ای کم سوادباپارتی یک مجوزمدرسه گرفته اندوبابهره کشی ازچندمعلم میلیاردهاثروت جمع کرده اند،وپول زیادهم انسان راازیادخداغافل می کند، پیشنهاد میکنم دولت مدیریت مدارس بالاخص هنرستان های غیرانتفاعی رابه دست بگیرد مجوزتاسیس هنرستان‌های فنی وحرفه ای غیرانتفاعی رامنحل کندودرهرشهری چندین ساختمان دولتی خالی مانده اند،یکی ازاین ساختمان‌های بلااستفاده رابرای مدرسه درنظر بگیریدوهمان معلمان راهم برای تدریس به کاربگیریدتاازرویش قارچهای سمی وخطرناک موسسان جلوگیری شود،مدارس غیرانتفاعی درساختمانهای مسکونی وبی دروپیکراحداث شده اند،فقط وفقط جیب مالکان غیرانتفاعی پرمی شود،ثروتمندشدن آدمهای کوچک بسیارخطرناک
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۹
      0 0
      دربه درترین،فقیرترین، بدون پشتوانه ترین،بی پول ترین وکم درآمد ترین قشرافرادی هستندکه درامورآموزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشغول هستند،بالاخص دبیران مدارس غیرانتفاعی که باماهی سه میلیون تومان یاچهارمیلیون تومان مشغول به کار هستند، حتی بیمه هم ندارند،من خودم یک دبیر هنرستان های غیرانتفاعی هستم، سه فرزنددارم که ازهوش بسیار بالایی برخوردارند برخوردارندولی چون ازلحاظ مالی بسیار ضعیف هستم نمی توانم فرزندانم رادریک مدرسه خوب ثبت نام کنم یادوره های آموزشی وزبان وورزش بفرستم،زندگی خودم به خاطر درس ودانشگاه خوب نشدمی ترسم ضعف اقتصادی به آینده فرزندانم آسیب بزند. دولت هم که هیچ حمایتی ازقشرمانمی کند،دولت می تواندمدیریت هنرستان هاوسایرمدارس غیرانتفاعی رابه دست بگیرد واین همه پولی که موسسان می گیررندوسرمایه های چندین میلیاردی به می زنندرادرحداداره کاربه معلمان بدهدوجازادآن راهم صرف کارهای دیگرنمایدویااین که پول کمتری بابت شهریه ازخانواده هابگیردبااین کارهم ازخانواده هاحمایت می کند هم معلمانی که بیست سال درس خوانده اندیک حقوق حداقلی داشته باشند، هرمدرسه غیرانتفاعی فقط یک ساختمان می خواهدومعلم