ارتقای کیفیت پژوهش‌های دانشگاهی با تعامل اساتید و دانشجویان

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند به شکل چرخشی در بخش‌های مختلف علمی دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شود گفت: می‌توان از ظرفیت ارتباطات بین اساتید و دانشجویان در راستای ارتقای کیفیت تحقیقات بهره برد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، رویداد ملی گام دوم دانشگاه ‌آزاد اسلامی محل تلاقی ایده و سرمایه است. در واقع هدف از برگزاری این رویداد بیشتر به دنبال جذب شریک تجاری نسبت به اسپانسر است. برنامه‌های راهبردی حوزه شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، برای گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی، فعالیت‌هایی در قالب پیگیرهای آزمایشگاهی و اداری برای استقرار آزمایشگاه همکار در حوزه‌های مختلف با رویکرد افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای و توسعه زیرساخت‌ها و افزایش بهره‌وری در دانشگاه اسلامی انجام می‌شود. در این رویداد ۵۴۷ عنوان برگزار شده و هزار شرکت و هزار آزمایشگاه شناسنامه‌دار شده است. رویداد ملی گام دوم رویدادی جریان‌ساز است و دانشگاه را همه ساله به سوی اهداف خود سوق می‌دهد. هدف از برگزاری این رویداد شکل‌گیری دانشگاه نسل فناور در کشور است تا بتوان با ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه از ظرفیت دانش‌های نوین در کشور استفاده کرد.

رویداد ملی گام دوم  روزنه امید برای دانش پژوهان بدنبال دارد

علیرضا خوشدل، رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌ و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این رویداد می‌تواند روزنه امید برای دانش پژوهان، دانشمندان حوزه‌های مختلف و فرصت مناسب برای ایجاد ارتباطات مناسب، توسعه تحقیقات چند رشته‌ای، میان رشته‌ای و همکاری‌های هم‌ افزا در زمینه علوم همگرا را به دنبال داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری این رویدادها به چه میزان می‌تواند در ارتباط بین صنعت و دانشگاه موثر باشد؟ افزود: در این رویداد می‌توان ایده‌های خلاق و پژوهشی را به تصویر کشید و شرایط ارتباط بین صنعتگران و ارتباط بین حوزه‌های تحقیقاتی را فراهم کرد و  از این طریق می‌توان دستاوردهای مهم را برای آینده به‌دنبال داشت. برای مثال در حوزه پزشکی ارتباط صنعت و دانشگاه در حوزه‌های مختلف دارو و تجهیزات پزشکی حوزه نانوبیوتکنولوژی، حوزه لیزر، فیزیک پرتو، انرژی اتمی و کاربردهای در حوزه سلامت، وسایل و ابزار توانبخشی می‌تواند از حوزه‌های فعال در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی دستاوردهای مناسب را از آن جویا شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ادامه داد: حوزه اساتید پژوهشگر و دانشجویان محقق در این همایش می‌تواند ظرفیت ارتباطات بین اساتید و دانشجویان در راستای ارتقای کیفیت تحقیقات را افزایش داد. برای تحقق انتظارات از این رویداد به نظر می‌رسد تا برنامه‌ریزی منسجم و با ایجاد زمینه حضور صنعتگران و حوزه‌های متعدد برای سرمایه‌گذاری کلیدی و جدی بر روی تولیدات موثر است.

برگزاری نمایشگاه در طول سال تداوم داشته باشد

خوشدل تاکید کرد: این رویداد بجای برگزاری  یک همایش و نمایشگاه کوتاه مدت سالانه می‌تواند به شکل مستمر و درازمدت در طول چند ماه برگزار شود تا این ضرورت ایجاد و محل ارتباط تضرب آرا پژوهشگران و صنعتگران و دانشمندان حوزه‌های مختلف را به‌دنبال داشته باشد. این رویداد می‌تواند به شکل چرخشی در  بخش‌های مختلف علمی دانشگاه آزاد اسلامی اجرا شود. در حوزه پزشکی آمادگی پذیرای تمامی علوم را به عنوان گام نخست در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی و بیمارستان فرهیختگان شرکت کرده و بخشی از دستاوردها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1140328

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =