ترفندی برای حل مشکل باتری ماشین

وقتی مشکلی برای باتری ماشین به وجود می آید اولین چیزی که به ذهن اغلب ما میرسد، تعویض آن است. اما ما در این مطلب شما را با ترفندی سریع برای حل مشکل باتری ماشین آشنا می کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احتمالا برای بسیاری شما هم پیش آمده که پس از سوار شدن در خودرو هرچه استارت می زنید خودرو روشن نمی شود. در هنگام روشن نشدن ماشین اگر سوخت کافی در باک خودرو وجود داشته باشد، نخستین تشخیصی که می توان داد خرابی باتری خودرو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

کارهایی که نباید با خودرو صفر انجام داد

از انجایی که باتری ماشین در هنگام کار سر و صدایی تولید نمی کند اغلب تا پایان طول عمر آن از معایبش خبردار نمی شویم.

وقتی مشکلی برای باتری ماشین به وجود می آید اولین چیزی که به ذهن اغلب ما میرسد، تعویض آن است. اما گاهی این سیم و کابلهای باتری ماشین است که در اثر پوسیدگی خراب شده و درست کار نمیکند.

باتری و نوشابه

اغلب، سیم های باتری به دلیل خوردگی مشکل ایجاد می کنند. ترفند ریختن نوشابه مشکی روی سیم ها به مبارزه با فرسایش کمک می کند. خواص اسیدی نوشابه های گازدار به از بین بردن جرم ها و زنگ زدگی های باتری خودرو کمک می کند.

تقریبا تمام نوشابه های گازدار حاوی کربنیک اسید هستند که به از بین بردن لکه ها و زنگ زدگی ها کمک می کنند. بنابراین کمی نوشابه روی اسفنج بریزید و چسبندگی ها سطح باتری ماشین را به آرامی پاک

کنید.خروجی های باتری را نیز کامال و در یک جهت بشویید. به یاد داشته باشید در هنگام تمیز کردن با نوشابه نیازی نیست به صورت مداوم مسیر نوشابه را برای تمیز کردن تغیر دهید. فقط در یک مسیر نوشابه را بر روی خروجی بریزید. بگذارید به مدت ۲ دقیقه توسط نوشابه در حالت خیسی بماند، سپس آن را با آب سرد کاملا بشویید.

در آخر این که تمام کابل ها را به خروجی های ترمینال باتری ماشین متصل کنید و مطمئن شوید که

آن ها را سفت کرده اید و سپس دوباره ماشین خود را روشن کنید .

نوشابه با ساییدگی و پوسیدگی مبارزه میکند.

بدون شک این ترفند بسیار ارزانتر و سریعتر از تعویض باتری است. یا ممکن است شارژ باتری به جای آن ارزان تر و آسان تر باشد. اگر نیاز به تعویض باتری دارید، اطمینان حاصل کنید که باتری جدید نو باشد زیرا باتری ها می توانند با گذشت زمان خراب شوند.

منبع:تعمیرگاه آنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1140372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =