ماجرای حمله زورگیران به دانشجویان دانشگاه شریف چه بود؟

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف به تشریح ماجرای زورگیری‌های اخیر اطراف این دانشگاه و پیگیری‌های شورا در این باره پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز-مسعود کیخا؛ برخی از پیام‌های شبکه‌های مجازی حاکی از آن است که سرقت و زورگیری مجددا در اطراف دانشگاه صنعتی شریف افزایش پیدا کرده است.

یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در صفحه توییتر شخصی خود اعلام کرده بود که به همراه یکی از دوستانش ساعت ۱۱.۵ شب به سمت خوابگاه شادمان می‌رفتند که حوالی خیابان آزادی و تقاطع اتوبان یادگار امام خمینی(ره) ۲ نفر با تفنگ کمری، پنجه بکس و قمه به آن‌ها حمله کرده و گوشی تلفن همراه یکی از آن را دزدیده‌اند اما به مداخله مردم موفق به دزدیدن لپ‌تاپ نشده و پا به فرار گذاشتند.

ماجرای حمله زورگیران به دانشجویان دانشگاه شریف چه بود؟

سایر دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از این دانشجویان، کمپینی تحت عنوان «وایسا با هم بریم» تشکیل داده و به دلیل ناامنی از سایر دانشجویان دیگر خواسته‌اند که ساعات ورود و خروجشان را با یکدیگر تنظیم کنند. 

در این کمپین خود جوش از دانشجویان خواسته شده که همیشه ساعت خروج از دانشگاه به سمت خوابگاه یا برعکس رو طوریی تنظیم کنند که سرساعت کامل یا نیم ساعت بعد از آن ( مانند ساعات ۱۴، ۱۴:۳۰، ۱۵، ۱۵:۳۰ و غیره) باشد تا از درب ورودی دانشگاه با هم حرکت کنند. در این شرایط احتمال زورگیری کمتر می‌شود و در صورت وقوع زورگیری، دانشجویان می‌توانند با سروصدا از بقیه مردم کمک بگیرند و اشرار را فراری بدهند. 

ایسکانیوز در ادامه در گفت‌وگو با دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف، جزئییات وقوع ماجرای زورگیری از دانشجویان این دانشگاه را پیگیری گرده است.

ماجرای حمله زورگیران به دانشجویان دانشگاه شریف چه بود؟

جزئیات ماجرای زورگیری‌ از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف

علی محدث زاده دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز درباره زورگیری اخیر که برای دانشجویان این دانشگاه اتفاق افتاده اظهار کرد: این موضوع در سال ۹۷ و ۹۸ برای دانشجویان خوابگاهی دانشگاه صنعتی شریف رخ داده است. با شیوع کرونا، رفت و آمد دانشجویان به دانشگاه کاهش پیدا کرد، اما پس از بازگشایی دانشگاه، شاهد افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه و خوابگاه هستیم.

وی ادامه داد: اخیرا ۲ گزارش از سرقت و زورگیری به شورای صنفی دانشگاه اعلام شده که از وقوع یک مورد زورگیری اطمینان کامل داریم، گزارش دوم نیز در دست بررسی است. شنیده‌ها حاکی از آن است که زورگیران تلفن همراه یکی از دانشجویان را درحوالی خیابان آزادی و اتوبان یادگار امام خمینی(ره) دزدیده‌اند.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف گفت: مسئولان دانشگاه می‌توانند برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی برای دانشجویان خوابگاهی سرویس در نظر بگیرند. از طرفی با رایزنی با کلانتری منطقه ستارخان می‌توان تعداد گشت‌های منطقه را افزایش داد.

وی افزود: متاسفانه در سرقت اخیر که در حوالی خیابان آزادی رخ داده، سارقان با سلاح گرم دانشجویان را تهدید کرده‌اند. طبیعتا با سلاح گرم نیز می‌توان دانشجویان را از سرویس پیاده کرد. 

محدث زاده بیان کرد: در حال حاضر دانشجویان از وضعیت پیش آمده بسیار ترسیده‌اند، شورای صنفی و سایر دانشجویان راه‌حل‌های فردی را به صورت خودجوش پیشنهاد کرده‌اند. به عنوان مثال دانشجویان ساعت ورود و خروج خود را با یکدیگر تنظیم کنند یا هنگام تردد در ساعات پایانی روز از آژانس یا تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند.

وی افزود: شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف از حراست دانشگاه و کلانتری درخواست دارد که در زمینه دفاع از خود و نحوه اطلاع‌رسانی به پلیس و سایر افراد حاضر در صحنه، آموزش‌های لازم را به دانشجویان ارائه دهد. به عنوان مثال دانشجویان در صورتی که  نزدیک یک منزل هستند، می‌توانند تلفن همراه یا اشیای قیمتی خود را به داخل خانه بیندازند، در این صورت می‌توان با پیگیری‌های لازم و قانونی، مجددا نسبت به اخذ وسیله مورد نظر از صاحبخانه اقدام کرد.

دبیر کل شورای صنفی دانشگاه صنعتی شریف گفت: کلانتری می‌تواند فیلم‌های افرادی که مورد زورگیری و سرقت قرار گرفته‌اند را به دانشجویان نشان دهد تا دانشجویان با نحوه حمله افراد آشنا شوند و بتوانند با استفاده از آموزش‌ای لازم، از خود دفاع کنند.

به گزارش ایسکانیوز، سرقت و زورگیری اطراف دانشگاه شریف در گذشته نیز رخ داده است؛ به‌طوری که اسفند ماه ۹۷ نیز دانشجویان این در اعتراض به مسائل صنفی و رفاهی و حفظ امنیت اطراف دانشگاه با ۲۴۰۰ امضا پویشی تحت عنوان «امنیت نداریم» تشکیل داده و با تجمع‌های مختلف از مسئولان خواستند به این موضوع رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
 

کد خبر: 1140398

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خادم ملت IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
      2 0
      سلام👋 برای اعتراض به وضعیت امنیت اطراف دانشگاه پویشی رو راه اندازی کردیم که از طرف خود دانشگاه شاید به فکر تامین امنیت بیفتن. از شما می‌خوایم که از این پویش حمایت کنید و برای دوستانتون هم این پیام رو بفرستید که اونا هم حمایت کنن تا به لطف حمایت های شما ان شاءالله به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. https://www.farsnews.ir/my/c/140633