دیپلماسی علم و فناوری در رویداد «عصر امید» توسعه می‌یابد/ شبکه‌سازی با کشورهای همسایه برای تجاری‌سازی محصولات

مدیر عامل شرکت دانش بنیان گفت:  رویداد عصر امید را می‌تواند به کشورهای همسایه تعمیم داد و به‌دلیل شبکه‌سازی با دیگر کشورها همکاری‌ها مناسب را در دستور کار قرار داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی در رویداد ملی گام دوم قرار است سه هزار محتوای فاخر خود را عرضه کند. این رویداد به مثابه رونمایی از عظمت دانشگاه آزاد اسلامی است تا بستر را برای دمیدن روح امید به جوانان فراهم کند. نازنین فرهادیار، استاد دانشگاه، مدیرعامل شرکت دانش بنیان نانو پویش یکتا و از اساتید شرکت کننده در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تاکنون اطلاع‌رسانی لازم برای شرکت در این رویداد انجام شده و توانستیم محصولات را بارگذاری کرده، استارتاپ‌ها را معرفی و با اطلاع‌رسانی به موقع پروژه‌ها را مطرح کرد.

وی افزود: برگزاری این رویداد به باور بنده حرکتی مثبت است و می‌تواند بستر مناسب برای دانشجویان در قالب مراکز رشد و در حوزه شرکت‌های دانش ‌بنیان اقدام مناسب برای کارهای تحقیقاتی باشد. فعالیت‌ها در قالب مراکز رشد و استارتاپ‌ها زمینه مناسبی برای فعالیت‌های تحقیقاتی است. در مراکز رشد شرکت‌های بهره‌برداری در مراکز رشد و مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی مستقر هستند و تعداد این مراکز افزایش یافته و شرکت‌های دانش محور انتخاب شده تا بتوان با بیرون ارتباط برقرار کرد و پروژه‌ها را شناسایی و از صنایع دعوت کرد تا این رویداد به شکل پویا به فعالیت بپردازد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: اگر این رویداد از طریق راه‌اندازی سامانه در اختیار شرکت کنندگان قرار بگیرد می‌توان با صنایع مختلف ارتباط برقرار کرد و  فاصله بین صنعت و دانشگاه کاهش یابد. با این تفاسیر این رویداد نباید در قالب یک جشنواره باشد، بلکه باید در قالب یک فرآیند پویا تمامی سال فعالیت‌های شرکت‌ها مورد توجه داشت.

این استاد دانشگاه درباره ارزآوری محصولات تولیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه محصولات معرفی شده به این شرکت‌ها نو و بسیاری از محصولات برای نخستن بار تولید شده و برای محصولات آزمایشگاهی و نیمه صنعتی و برای کشورهای مجاور ما می‌تواند ارزآوری داشته و صادرات محصولات را انجام داد.

وی درباره انگیزه برای شرکت در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: ۱۰ تا ۱۲ سال در زمینه نانو فناوری فعالیت کردم و شرکت ما حدود ۳۰ محصول نانو داشته و می‌توان محصولات شرکت را معرفی کرده و با عملکرد محققان آشنا شد و  زمینه همکاری با دیگر محققان را به‌ دنبال داشته باشد.  این رویداد به مرور می‌تواند به کشورهای همسایه ارسال شده و به‌دلیل شبکه‌سازی با دیگر کشورها می‌توان همکاری‌ها مناسب را در دستور کار قرار داد.

فرهادیار برای ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه تاکید کرد: شاید در گام نخست دانشجو نتواند کاری از پیش ببرد، اما در مراحل کارآموزی به مراکزی رفته که شرکت دانش بنیان نیستند و کارهای معمول انجام می‌دهند. اگر پروژه‌های دانشجویان این دانشگاه در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی قرار بگیرد ارتباط با صنایع رقم خورده و در حقیقت پروژه‌ها و ارتباطات بیش از پیش با شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند فعالیت کرده و چندین پروژه با صنایع می‌توان ارائه داد.

ایجاد سامانه برای توسعه فعالیت‌های دانشگاهی

به گفته وی البته ارتباط با صنایع ایجاد شده اما شتاب دهنده‌ها در دانشگاه می‌تواند کمک کننده باشد. اگر برای توسعه فعالیت‌های دانشگاهی سامانه‌ای تهیه شده و بتوان محصولات مراکز رشد و استارتاپ‌های پژوهشی را برگزار کرد و به شکل آنلاین محوریت کارهای تحقیقاتی، شبکه‌سازی و ... اتفاق می‌افتد همین مقوله از کارهای تکراری جلوگیری کرده و  با محوریت دانشگاه و به شکل هم‌افزایی بروز می‌کند.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1140408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =