صعود بورس دوام نداشت / کاهش ۵۴۳۰ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵۴۳۰ واحد نسبت به روز قبل همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد  هزار و ۳۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار  و ۷۶۶ واحد قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

صف خرید و فروش سهام در ۲۵ اردیبهشت

در ساعت ۹:۴۵ شاخص کل بورس با اُفت هزار و ۱۶۸ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۷ هزار ۲۴۳ واحدی قرار گرفت.

امروز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد هزار و ۳۵۵ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۷۶۶ واحد قرار گرفت.

در ساعت ۹:۴۵ شاخص کل بورس با اُفت هزار و ۱۶۸ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۵۷۷ هزار ۲۴۳ واحدی قرار گرفت.

شاخص کل هم وزن با رشد هزار و ۲۵۷ واحدی در ارتفاع ۴۴۵ هزار و ۹۰۵ واحدی قرار گرفت. سه نماد شپنا، شبندر و شتران بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته اند.

آسیاتک، خساپا و خگستر پرتراکنش‌ترین نماد این دقایق بازار هستند. شاخص کل فرابورس با اُفت ۲۵ واحد در ارتفاع ۲۱ هزار و ۵۵۱ واحدی قرار گرفت. تلیسه، فزر و آریا سه نماد پرتراکنش این دقایق بازار فرابورس هستند.

آریا نیز بیشترین تاثیر را بر شاخص بورس داشته است. در این دقایق بازار ۵۹ نماد در صف خرید و ۵۶ نماد در صف فروش قرار دارند.

 کاهش ۵۴۳۰ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش ۵۴۳۰ واحد نسبت به روز قبل همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، بگونه‌ای که شاخص کل ابتدا رشد کرد و بعد رو به کاهش نهاد و در پایان معاملات با افت ۵۴۳۰ واحد به رقم یک میلیون و ۵۷۲ هزار و ۹۸۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با رشد ۳۲۵ واحد به رقم ۴۴۴ هزار و ۹۷۲ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۲۵۴ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۴ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۸۱۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۷ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۳۴ درصد کاهش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۷درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور ۰.۴۷ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۴۵ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۲۱ درصد کاهش یافت.

امروز نماد سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته است و برعکس نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس و پتروشیمی نوری به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با عقب‌نشینی ۸۷ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲۱ هزار و ۴۸۹ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۱۸۳ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس به ۳۶۶ هزار میلیارد تومان رسید. معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۴.۹ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۲۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۸۲۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.با این حساب ارزش معاملات دو بازار امروز از ۱۲ هزار میلیارد تومان هم فراتر رفت.

امروز نمادهای ایرانول و صبا تأمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان،‌صنعتی مینو، پویا زرکان، آق‌دره و پتروشیمی زاگرس بیشتری اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

به گزارش فارس، گرچه شاخص کل بورس امروز تعدیل شد اما با توجه به برگزاری مجامع اکثر شرکت‌های بورس در سال گذشته سود شناسایی کرده و به سهامداران خود سود می‌پردازند. در عین حال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه لزوماً‌ همراه با ریسک و نوسان است و باید از رفتارهای هیجانی خودداری شود و سرمایه‌گذاری از محل پس‌انداز و در یک چشم‌انداز بلندمدت با مطالعه و مشورت صورت گیرد.

کد خبر: 1140474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =