صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه‌بندی CWUR

داده‌های نظام رتبه‌بندی CWUR نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال اخیر توانسته رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، هر ساله دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بسیاری در سراسر جهان توسط نظام‌های رتبه‌بندی بررسی و لیست برترین‌ آن‌ها منتشر  می‌شود. یکی از این نظام‌های رتبه‌بندی CWUR است که از سال ۲۰۱۲ با هدف ارزیابی ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان فعالیت خود را آغاز کرد.

شاخص‌های اصلی ارزیابی این رتبه‌بندی شامل کیفیت آموزش، استخدام فارغ‌التحصیلان، کیفیت اعضای هیئت علمی و خروجی پژوهشی است. شاخص کیفیت با وزن ۲۵ درصد آموزش، بر اساس تعداد و موفقیت تحصیلی فارغ‌التحصیلان یک دانشگاه در زمینه کسب امتیازات علمی بین‌المللی معتبر نسبت به اندازه دانشگاه، اندازه‌گیری می‌شود. شاخص اشتغال پذیری با وزن ۲۵ درصد بر اساس موفقیت حرفه‌ای فارغ التحصیلان یک دانشگاه در شرکت‌های بزرگ و شاخص کیفیت اعضای هیئت علمی با وزن ۱۰ درصد بر اساس کسب جوایز بین المللی اندازه‌گیری می‌شود.

شاخص اصلی خروجی پژوهشی با وزن ۱۰ درصد بر اساس تعداد کل مقالات پژوهشی ارزیابی شده و دارای ۳ شاخص فرعیست که هر کدام ۱۰ درصد وزن دارد. شاخص کیفیت انتشارات بر اساس تعداد مقالات پژوهشی در مجلات بسیار معتبر بین‌المللی، شاخص تاثیر بر اساس تعداد مقالات تحقیقاتی منتشر شده در مجلات تاثیرگذار و استناد بر اساس تعداد مقالات تحقیقاتی پراستناد سنجیده می‌شود.

صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه‌بندی CWUR

در رتبه‌بندی CWUR در سال ۲۰۲۳-۲۰۲۲،  ۱۹ هزار و ۷۸۸ دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفته و در نهایت اسامی ۲ هزار دانشگاه برتر معرفی شدند. بر این اساس دانشگاه آزاد اسلامی با رتبه ۳۵۲ جهانی توانسته از دانشگاه‌ تهران و علوم پزشکی تهران پیشی بگیرد و رتبه اول را کسب کند.

صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه‌بندی CWUR

 داده‌های نظام رتبه‌بندی CWUR  نشان می‌دهد که دانشگاه آزاد اسلامی در سه سال اخیر توانسته رتبه اول کشوری را به خود اختصاص دهد. در تصویر زیر سه دانشگاه برتر ایران در سه سال گذشته آورده شده است:

صدرنشینی دانشگاه آزاد اسلامی در نظام رتبه‌بندی CWUR

انتهای پیام/

کد خبر: 1140488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =